هند از نخستین موتورسیکلت CNG دنیا رونمایی می نماید

به گزارش تفطن، شرکت موتورسیکلت سازی هندی باجاج (Bajaj) قرار است در ماه ژوئن (خرداد) ، از اولین موتورسیکلت دنیا با سوخت CNG رونمایی کند. انتظار می رود استفاده انبوه موتورسیکلت ها از تمیزترین سوخت فسیلی، این وسایل نقلیه را ازنظر زیست محیطی مناسب تر کند و از هزینه های کار با آن ها بکاهد.

هند از نخستین موتورسیکلت CNG دنیا رونمایی می نماید

به گزارش خبرنگاران ، موتورهای احتراق داخلی یا خارجی بر اساس فراوری حرارت کار می نمایند و روی کاغذ می توان از هر ماده سوختنی برای به کار انداختن موتور استفاده کرد؛ مشکل کار در صرفه مالی موتور و بهینه سازی نسبت درآمدها به هزینه ها است.

مثلا بعضی مسؤولان با در نظر نگرفتن هزینه های زیست محیطی و مسائل سلامت شهروندان، سوزاندن مازوت را مالی جلوه می دهند، به این بهانه که نه خریداری ندارد و نه می توان آن را جایی انبار کرد. در بعضی کشورها هم که سلامت شهروندان در کوتاه مدت و بلندمدت، هوای پاک، اثرات زیست محیطی و مانند آن ها دغدغه دولتمردان است، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و بدون آلایندگی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگاران ، شرکت باجاج اوتو هم که به ساخت سه چرخه های محبوب در هند معروفیت دارد، در کوشش است تا آلایندگی های سوخت فسیلی را کاهش دهد و در این راستا به توسعه استفاده از گاز به عنوان تمیزترین سوخت فسیلی فکر می نماید. رایج ترین سوخت های گازی برای وسایل نقلیه، CNG (سرنام عبارت گاز طبیعی فشرده) و LPG (گاز طبیعی مایع) است. CNG با فشرده سازی گاز طبیعی به کمتر از 1 درصد حجم آن در فشار استاندارد جو فراوری می گردد و می توان از آن به عنوان منبع سوخت برای موتورهای احتراق داخلی استفاده کرد؛ بدین شکل که مخلوط گاز و هوا وارد سیلندر می گردد تا با جرقه شمع، روشن گردد.

هرچند راجیو باجاج، مدیرعامل این شرکت در گفت وگویی تلویزیونی اعلام نموده که موتورسیکلت CNGسوز خود را در ژوئن پیش رو رونمایی خواهد نمود، اما اطلاعات بیشتری رسما منتشر نشده است. طی ماه های اخیر، تصاویری از 2 موتورسیکلت استتارشده در حال آزمایش منتشر شد. به نظر می رسد یکی از آن ها با پیشرفانه 110 سی سی و دیگری از پیشرانه 125 سی سی و تنظیمات دوگانه سوز بهره می برد.

5454

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1403 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2606

به "هند از نخستین موتورسیکلت CNG دنیا رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند از نخستین موتورسیکلت CNG دنیا رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید