احداث 20 هزار مسکن روستایی برای مددجویان بهزیستی

به گزارش تفطن، در تفاهم نامه ای که بین رؤسای بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی انجام گرفت قرار است 20 هزار واحد مسکونی روستایی ویژه معلولین و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی احداث شود.

احداث 20 هزار مسکن روستایی برای مددجویان بهزیستی

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز تفاهم نامه ای در هفت ماده به امضای محمدرضا تابش و وحید قبادی دانا رؤسای بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی کشور در حضور خبرنگاران به امضا رسید. بر اساس این تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور عملیات احداث 20 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ویژه افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بر اساس جدول توزیع استانی ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی کشور به امضا رسید.

طرفین در این تفاهم نامه تعهد کردند تا معلولان و مددجویان تحت پوشش دارای واحدهای مسکونی روستایی نیمه تمام بهره مند از تسهیلات سنوات گذشته را شناسایی کنند تا برای پرداخت یاری بلاعوض تا سقف پنج میلیون تومان از محل 100 امام توسط بنیاد مسکن و هم چنین 10 میلیون تومان از محل یاری های بلاعوض سازمان بهزیستی کشور برای تکمیل واحدهای مسکونی اختصاص یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به همکاری بنیاد مسکن با سازمان های حمایتی، گفت: همانطور که می دانید طی سال های گذشته در خصوص تأمین مسکن خانوارهای تحت پوشش همکاری هایی را با نهادهای حمایتی داشته ایم، از جمله این موارد می توان به احداث مسکن برای خانوارهای دارای دو فرد معلول اشاره کرد. امروز نیز تفاهم نامه ای را با سازمان بهزیستی برای احداث 25 هزار واحد مسکونی امضا می کنیم.

وی اضافه نمود: مدت اجرای این تفاهم نامه از زمان امضا مورخ 13 اسفند 97 به مدت یک سال شمسی است و در صورت تشخیص و توافق طرفین تفاهم قابل تمدید خواهد بود.

تابش درباره مشمولین تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور طبق این تفاهم نامه گفت: معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی بهزیستی و بهبود یافتگان شامل این طرح می شوند.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به تعهدات بنیاد مسکن گفت: معرفی افراد واجد شرایط به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات، ارائه نقشه های تیپ، مناسب سازی واحدهای مسکونی، نظارت فنی بر روند عملیات احداث، پیگیری و هماهنگی با دهیاری ها به منظور اعمال معافیت هزینه های عوارض صدور پروانه، تأمین زمین مورد نیاز و تأمین مصالح ساختمانی از جمله تعهدات بنیاد مسکن است.

برنامه احداث 14 هزار و 300 واحد برای خانوارهای دارای فرد معلول

به گفته تابش، در روستاها تاکنون عملیات احداث 6600 واحد مسکونی برای خانواده ای دارای معلول شروع شده که بیش از 3500 واحد تکمیل شده است. همچنین در شهرها عملیات اجرایی 7700 واحد در شهرها شروع شده است که بیش از 3700 واحد آن تکمیل و به خانواده های تحت پوشش بهزیستی تحویل شده است.

بازسازی روستاهای کرمانشاه به 95 درصد رسید

رئیس بنیاد مسکن هم چنین درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: در بخش روستایی که 25 هزار واحد مسکونی را شروع کرده ایم پیشرفت کار 95 درصد است. در شهرها نیز 12 هزار و 48 واحد مسکونی در حال ساخت است که در مرحله پیشرفت 80 درصد واقع شده است. به یاری خداوند تا پایان سال آینده تمام واحدها به مردم تحویل داده می شود.

پرداخت 15 میلیون تومان وام بلاعوض

در این مراسم همچنین وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی در خصوص تفاهم نامه امروز با بنیاد مسکن اظهار کرد: شناسایی معلولین و مددجویان تحت پوشش روستایی فاقد مسکن و یا دارای مسکن غیر مقاوم و همچنین معلولین و مددجویان تحت پوشش فاقد مسکن ساکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و ترغیب آنان به منظور احداث و بازسازی واحد مسکونی مورد نیاز در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بر عهده سازمان بهزیستی واقع شده است.

وی همچنین تهیه اطلاعات خام معلولین و مددجویان تحت پوشش متقاضی و معرفی و ارسال اسامی افراد مذکور حداکثر 30 روز پس از امضای تفاهم نامه مشترک و معرفی کننده در سطح استان و شهرستان ها جهت همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از دیگر تعهدات سازمان بهزیستی بیان نمود.

قبادی دانا شرح داد: همچنین 10 میلیون تومان به هر یک از معلولین و مددجویان تحت پوشش این طرح از محل منابع اعتباری در اختیار سازمان بهزیستی و مشارکت خیرین اختصاص می یابد. بنیاد مسکن نیز 5 میلیون تومان یاری بلا عوض از محل حساب 100 امام به این طرح اختصاص می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 337

به "احداث 20 هزار مسکن روستایی برای مددجویان بهزیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 20 هزار مسکن روستایی برای مددجویان بهزیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید