اسلامی: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران خوانده می گردد

به گزارش تفطن، وزیر راه و شهرسازی گفت: جعبه سیاه جزو لایفنک اجزای آنالیز سانحه است و مسئول آنالیز سانحه، سازمان هواپیمایی کشوری است و آماده سازی سخت افزار و نرم افزار آن در حال اجرا است.

اسلامی: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران خوانده می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزار دانشجو، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر اخیر خود به اوکراین گفت: در این سفر، من حامل پیغام تسلیت رئیس جمهور کشورمان به دولت و ملت اوکراین بودم و با رئیس جمهور، بخشی از کابینه، وزیر خارجه و حمل و نقل اوکراین ملاقات داشتم و آن ها هم از همراهی ایران تشکر کردند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این سفر تاکید شد که فرایند آنالیز سانحه به صورت مشارکتی و طبق دیسیپلین مربوط به سوانح انجام گردد و نتایج نهایی آن نیز اطلاع رسانی گردد. این سفر بسیار سفر موثری بود این سانحه هم در دست آنالیز دقیق است و نتایج آن اعلام می گردد.

وی در خصوص اینکه چه کسی مسئول آنالیز جعبه سیاه هواپیما است، بیان داشت: جعبه سیاه جزو لایفنک اجزای آنالیز سانحه است و سانحه هم در ایران اتفاق افتاده و مسئول آنالیز سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است و این کار در دست آنالیز است و آماده سازی سخت افزار و نرم افزار آن در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: یک هیات آنالیز سانحه برای بازبینی مدارک هواپیما به اوکراین سفر نموده است، بعد از بازگشت این هیات تیم مشترکی با اوکراین و تمامی اعضایی که طبق قوانین باید در آنالیز سانحه شرکت نمایند تشکیل می گردد.

اسلامی در سرانجام گفت: سازمان هواپیمایی ایران بعد از سانحه هم با شرکت بوئینگ و هم اوکراین تماس گرفته و آن ها نیز برای همکاری اعلام آمادگی نموده و نمایندگان خود را فرستادند و طبق دیسیپلیین کار در حال اجرا است. اگر این تیم آنالیز سانحه در بازگشایی و پردازش اطلاعات به مشکل بخورند ممکن است خودش تصمیم بگیرد چگونه از سایر کسانی که امکانات دارند یاری بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1027

به "اسلامی: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران خوانده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران خوانده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید