اظهارات فرمانده عملیات بغداد درباره نقش عوامل نفوذی در تظاهرات های عراق

به گزارش تفطن، فرمانده عملیات بغداد با اشاره به حضور عوامل نفوذی در میان تظاهرات کنندگان عراق، تأکید کرد که نیروهای تحت امر وی حتی یک گلوله به سمت معترضان شلیک نکردند.

اظهارات فرمانده عملیات بغداد درباره نقش عوامل نفوذی در تظاهرات های عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جلیل الربیعی فرمانده عملیات بغداد اظهاراتی را درباره کشته شدن شماری از تظاهرات کنندگان عراقی در جریان تظاهرات های اخیر این کشور اعلام کرد.

الربیعی به پایگاه خبری المربد گفت که در هنگام تظاهرات، با نیروهای امنیتی، در میان تظاهرات کنندگان حضور داشته است تا از آنان حمایت کند.

وی با بیان اینکه عوامل نفوذی باعث کشته شدن شماری از تظاهرات کنندگان بودند، به نقل از تظاهرات کنندگان گفت که برخی از آنان، از حضور این افراد در بین تظاهرات کنندگان خبر دادند.

این فرمانده عراقی گفت که از تظاهرات کنندگان خواسته است این افراد را بیرون کنند، ولی تظاهرات کنندگان به او گفته اند که قدرت انجام این کار را ندارند.

الربیعی با اشاره به عدم شلیک حتی یک گلوله توسط نیروهای تحت امر وی به سمت تظاهرات کنندگان، خاطر نشان کرد که فرماندهی عملیات بغداد همچنین مخالف تعرض به نیروهای امنیتی است.

وی در عین حال از تظاهرات کنندگان خواست که اگر خواستار برگزاری تظاهرات در زمان معینی هستند، درخواست خود را با وزارت کشور عراق مطرح کنند.

الربیعی با بیان اینکه بخش عمده این تظاهراتها، خواسته واقعی ملت عراق بود، ولی انتقاد کرد که این تظاهرات ها با موافقت های رسمی صورت نگرفته است.

فرمانده عملیات بغداد همچنین تأکید کرد که نیروهای این عملیات، مسئول حمایت از تظاهرات کنندگانی هستند که از عملکرد دولت در ارائه خدمات انتقاد می کنند.

وی در سرانجام خاطر نشان کرد که هر چند تظاهرات علیه نیروهای امنیتی نبود، ولی برخی از تظاهرات کنندگان خشم خود را بر نیروهای امنیتی خالی می کردند که این مسئله نیز غیر قابل پذیرش است.

شهرهای جنوبی عراق اخیرا شاهد تظاهراتی بود که به سرانجام رسید. بخشی از این تظاهرات، مطالبات قانونی ملت عراق و بخش دیگر آن، توسط ایادی خارجی هدایت می شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 769

به "اظهارات فرمانده عملیات بغداد درباره نقش عوامل نفوذی در تظاهرات های عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات فرمانده عملیات بغداد درباره نقش عوامل نفوذی در تظاهرات های عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید