اظهارنظر یک نماینده مجلس دو هفته مانده به کنکور پرحاشیه 99 ، ظلم علی السویه است

به گزارش تفطن، عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو با بیان اینکه کنکور ظلم علی السویه است، گفت: موسسات کنکوری عقل دانش آموزان را با روش های آموزشی خود از بین می برند.

اظهارنظر یک نماینده مجلس دو هفته مانده به کنکور پرحاشیه 99 ، ظلم علی السویه است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مباحث پیرامون کنکور سال هاست ذهن دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش را به خویش مشغول نموده و در حالی که شماری از کارشناسان از مزایای آن سخن می گویند، شماری دیگر آن را عین ناعدالتی می نامند.

در خلال 5 دهه اخیر مکررا مباحثی در رابطه با محاسن و معایب کنکور مطرح شده که در ادامه به بیان نظر عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو متناسب با حال و هوای امروز کنکور می پردازیم.

مهرداد ویس کرمی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با حذف کنکور گفت: تصمیمات این چنینی باید با واقعیات جامعه تناسب داشته باشد. در جامعه ای که آشنابازی بیداد می نماید و عدالت اجتماعی وجود ندارد، حذف کنکور تصمیم درستی نیست.

وی گفت: کنکور در شرایط بین بد و بدتر یک گزینه بد است، کسانی که می گویند کنکور حذف گردد، هیچ راه حل جدی برای جایگزین آن نیاورده اند. در شرایط فعلی کسی جایگزین عادلانه ای که نخبگان جذب دانشگاه ها شوند و نه آن هایی که رانت و پارتی دارند، نداشته است.

ویس کرمی گفت: فعلا کنکور هست و واقعیتی تلخ است و گرچه گویای توانایی افراد نیست و ایرادهای اساسی به آن وارد بوده اما فعلا چاره همین برگزاری کنکور است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی گفت: اما اگر روشی جایگزین کنکور کنیم که صرفا هوش شناختی مورد ارزیابی قرار نگیرد و به مافیای مؤسسات کنکوری انتها دهد، قطعا کنکور را باید حذف گردد. به نظر بنده مؤسسات کنکوری حتی عقل دانش آموزان را با این روش های آموزشی از بین می برند و عقلانیت و سواد به کسی نمی دهند و فقط تست زدن را یاد می دهند و در واقع در همین جهت برای خود تجارت راه انداخته اند.

ویس کرمی گفت: کنکور ظلم علی السویه است، باید راه حلی پیدا گردد که این عوارضی که هم اکنون کنکور دارد را نداشته باشد. مثلا شما سؤالات را تشریحی کنید، دست افراد می افتد و در این صورت امکان تقلب بالاست.

عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو گفت: یکی از بحث های اساسی که مردم دارند از آن آسیب می بینند سهمیه های کنکور است و من روی این موضوع از طرف کمیسیون آموزش مأمور شده ام که راه حلی بیندیشم تا سهمیه ها به سمت عدالت برود. تا می گوییم عدالت در سهمیه، نباید ذهنیت به سمت حذف سهمیه شهدا، جانبازان و ایثارگران برود بلکه سهمیه های بسیار مختلفی با روش هایی که حتی معلوم نیست چگونه اجرا می شوند، وجود دارد که اگر این ها اصلاح شوند خیلی از دغدغه های مردم و داوطلبان در بحث کنکور برطرف می گردد.

وی گفت: حذف کنکور در شرایطی امکان پذیر خواهد بود که روش جدید عادلانه برگزار گردد و افراد براساس شایستگی، سلامت، توان علمی و هوش وارد مراکز آموزش عالی شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1454

به "اظهارنظر یک نماینده مجلس دو هفته مانده به کنکور پرحاشیه 99 ، ظلم علی السویه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر یک نماینده مجلس دو هفته مانده به کنکور پرحاشیه 99 ، ظلم علی السویه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید