امواج گسترده اعتراض به سیاست تبعیضآمریکا، تورنتو و بوستون صحنه اعتراضات به قتل جوان سیاهپوست

به گزارش تفطن، خبرنگاران: شب گذشته شهرهای تورنتو در کانادا و بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا صحنه برگزاری تجمعات و راهپیمایی های اعتراضی نسبت به قتل یک نوجوان در شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا بودند.

امواج گسترده اعتراض به سیاست تبعیضآمریکا، تورنتو و بوستون صحنه اعتراضات به قتل جوان سیاهپوست

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران؛ نشریه کانادایی استار در گزارشی گفت که تظاهرات نمایندگان معترض در تورنتو بعد از ظهر دیروز در میدان یانگ دانداس این شهر و در حمایت از مایکل براون نوجوان غیرمسلحی که در شهر فرگوسن آمریکا بر اثر شلیک یک افسر پلیس کشته شده بود تجمع کردند.

در این تجمع به نشانه ابراز همبستگی با این نوجوان مقتول، در حالی که دستان خود را به حالت تسلیم بالا آورده بودند شعار شلیک نکن، شلیک نکن، من غیرمسلح هستم را سر می دادند.

کشتن شدن مایکل براون توسط افسر پلیس آمریکایی تاکنون به اعتراضات شدیدی در فرگوسن و دیگر شهرهای آمریکا منجر شده است به گونه ای که نیروی پلیس برای مقابله با معترضان در فرگوسن به استفاده از گاز اشک آور روی آورد.

نشریه بوستون گلوب نیز گزارش داد که صدها تن از شهروندان این شهر در میدان کوپلی تجمع نموده و اعتراض خود را به قتل این نوجوان 18 ساله ابراز کردند.

به نوشته این نشریه، تظاهرات نمایندگان از میدان کوپلی به سمت مرکز پلیس شهر بوستون راه پیمایی نموده تا اعتراض خود را نسبت به شلیک مرگ آور افسر سفید پوست پلیس ایالت میسوری که به کشته شدن این نوجوان سیاه پوست منجر شد، همچنین واکنش نظامی نیروهای انتظامی نسبت به معترضان، بیان نمایند.

در بوستون راه پیمایان شعار هی هی، هو هو، خشونت پلیس باید از بین برود را سر می دادند.

هفته گذشته بود که حادثه قتل یک نوجوان سیاه غیرمسلح از سوی یک افسر پلیس سفید پوست به شعله ورشدن اعتراضات شدیدی در شهر فرگوسن (محل وقوع حادثه) و ده ها شهر دیگر آمریکا منجر شد. به گفته تمامی شاهدان عینی این حادثه در حالی رخ داد این نوجوان سیاه پوست که غیرمسلح بوده و دست های خود را به نشانه تسلیم بالا برده بود، از سوی یک افسر پلیس هدف قرار گرفته و در جا کشته شد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 454

به "امواج گسترده اعتراض به سیاست تبعیضآمریکا، تورنتو و بوستون صحنه اعتراضات به قتل جوان سیاهپوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امواج گسترده اعتراض به سیاست تبعیضآمریکا، تورنتو و بوستون صحنه اعتراضات به قتل جوان سیاهپوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید