بحران کرونا روسیه را به کاهش بودجه نظامی اش وادار می نماید

به گزارش تفطن، یک سند وزارت دارایی روسیه نشان می دهد این کشور در مواجهه با کاهش قیمت نفت و بحران کروناویروس می خواهد بودجه نظامی اش را کاهش دهد.

بحران کرونا روسیه را به کاهش بودجه نظامی اش وادار می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز وزارت دارایی روسیه به دولت پیشنهاد نموده است که هزینه های نظامی را در فاصله سال های 2021 تا 2023 تا 5 درصد کاهش دهد. این پیشنهاد همچنین شامل کاهش هزینه های بودجه ای نظام دادگاهی، وام های دولتی و دستمزد کارکنان کشوری است.

روسیه پس از کاهش 3.5 درصدی بودجه اش در سال 2018 از فهرست پنج کشوری که بیشترین هزینه های نظامی را دارند، خارج شد.

موسسه بین المللی صلح استکهلم می گوید روسیه سال پیش دوباره به صندلی چهارمین کشور از لحاظ هزینه های نظامی بازگشت و بودجه نظامی اش را با افزایشی 4.5 درصدی به 65.1 میلیارد دلار رساند. به گفته این موسسه این مقدار معادل 3.9 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواسته استانداردهای بهتر زندگی و سرمایه گذاری در بخش های مراقبت بهداشتی و آموزش است. بعضی از مقامات دولتی خواهان کاهش مخارج نظامی برای آزاد کردن اعتبارات دولتی برای این مقاصد شده اند.

هزینه های نظامی در دوران پوتین افزایش یافته اند، اما کرملین می گوید روسیه در سا ل2018 بودجه دفاعی اش را در پنج سال آینده به کمتر از 3 درصد فراوری ناخالص داخلی کاهش خواهد داد.

ارقام دقیق بودجه نظامی روسیه جزء اسرار دولتی شمرده می گردد، اما وزارت دفاع روسیه در سال 2018 اظهار داشت که 20 تریلیون روبل (282 میلیارد دلار) را بر اساس یک برنامه تسلحاتی جدید صرف ساختن زیربناهای نظامی در فاصله سال های 2019 تا 2027 خواهد نمود.

بانک جهانی پیش بینی می نماید که اقتصاد روسیه سال جاری تا 6 درصد کوچک گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1428

به "بحران کرونا روسیه را به کاهش بودجه نظامی اش وادار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا روسیه را به کاهش بودجه نظامی اش وادار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید