تأکید حزب الله بر مقابله با سلطه دلار در لبنان

به گزارش تفطن، جنبش حزب الله لبنان ضمن اعلام اینکه شرایط معیشتی کنونی در لبنان معلول سیاست های 30 ساله است، بر لزوم مقابله با فساد و سلطه دلار بر اقتصاد این کشور تأکید کرد.

تأکید حزب الله بر مقابله با سلطه دلار در لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، واحد اتحادیه ها و کارگران در جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه روز جهانی کارگر (اول می) را تبریک گفت و شرایط اقتصادی نابسامان کنونی در لبنان را نتیجه سیاست های سی ساله دانست.

بر اساس گزارش وبگاه العهد، در این بیانیه آمده است، کارگران جهان و بویژه کارگران لبنان باید بدانند که ظلم ستمگران، رژیم های استبدادی سیاسی و اقتصادی و انحراف های فرهنگی آن ها مسؤول فاجعه کنونی هستند که گریبانگیر بشریت و امنیت و آرامش آن شده است.

حزب الله ادامه داد: یک ویروس کوچک (کرونا) تمامی اشکال نظام های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فلسفه آن ها را ساقط و سست بودن آن را رسوا کرد، ستون ظلم آن را نابود ساخت و ارزش دروغین آن ها را در هم شکست.

در ادامه این بیانیه اعلام شده، آنچه امروز در لبنان رخ می دهد نتیجه تجربه سی ساله نظام سیاسی و اقتصادی است. لبنان تحت دیکته های خارجی قرار گرفت و اشخاصی روی کار آمدند که منافع شخصی خود را با منافع آمریکایی در لبنان گره زدند، منطق حاکمیت ملی به نفع حاکمیت آمریکایی کنار زده شد و ارزش لیر لبنان به نفع دلار پایین آمد. نفوذی های سیاسی و اقتصادی یک سامانه فساد تشکیل دادند و این فساد در ارگان های مختلف نفوذ کرد.

حزب الله اضافه نمود، اما در عین حال امید وجود دارد و اکنون در لبنان دولتی روی کار است که امکان کار کردن دارد و انتظار می رود کشور را نجات دهد.

این جنبش تأکید کرد: فساد در لبنان مسؤول فاجعه های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی ماست و مقابله با آن از اوجب واجبات است. هیچ راهی جز قطع کردن دست فساد برای باز شدن در ها به روی حل بحران معیشتی وجود ندارد. سلطه فاسدان باید در همه جا از بین برود و به تبع آن سلطه دلار که در حال بازی با گذران زندگی مردم است، از بین خواهد رفت.

تظاهرات لبنانی ها به اعتراض به شرایط اقتصادی که چند هفته ای به دلیل کرونا خوابیده بود، از جمعه گذشته بار دیگر در خیابان های این کشور شروع شد؛ علت اولیه شروع دورباره اعرتاضات افزایش نرخ برابری لیر با دلار بود به نحوی که هر دلار آمریکا به حدود 4000 لیر لبنان رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1272

به "تأکید حزب الله بر مقابله با سلطه دلار در لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید حزب الله بر مقابله با سلطه دلار در لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید