تاکید دبیرکل ناتو بر لزوم افزایش توانمندی ائتلاف برای مقابله با حملات سایبری

به گزارش تفطن، دبیرکل ناتو با خطرناک توصیف کردن حملات سایبری در آینده به عنوان بخشی از درگیری ها، بر لزوم آمادگی این ائتلاف نظامی برای مقابله با این گونه حملات تاکید نمود.

تاکید دبیرکل ناتو بر لزوم افزایش توانمندی ائتلاف برای مقابله با حملات سایبری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایونگ، ینس استولنبرگ، دبیر کل ناتو به خطر بزرگ حملات سایبری به عنوان بخشی از درگیری های نظامی آینده اشاره نموده و گفت: این تهدیدات شامل حمله به زیرساخت های حیاتی، منابع تامین انرژی، بخش های اقتصادی، بیمارستان ها و موسسات دموکراتیک می گردد. ما تا به حال بسیاری از این گونه حملات را تجربه نموده ایم. از این رو ناتو تصمیم گرفته است که همچنین در این ائتلاف نظامی بخش مربوط به این گونه حملات را به راه اندازد. به گفته استولنبرگ این گونه حملات می توانند آسیب های زیادی را ایجاد نموده و مانند حملات دیگر به قیمت جان انسان ها تمام گردد. در آینده هیچ گونه درگیری قابل تصوری بدون ابعاد سایبری وجود نخواهد داشت.

دبیر کل ناتو که در مصاحبه با یک رسانه آلمانی سخن می گفت در ادامه بر لزوم یاری دیگر متحدان ناتو در این ائتلاف نظامی در صورت هدف حمله سایبری قرار دریافت یک یا چند عضو در این ائتلاف تاکید نمود.

البته در حال حاضر ناتو قابلیت های شخصی خود را برای مقابله با این گونه حملات گسترش نمی دهد. این گونه قابلیت ها به صورت داوطلبانه در کشورهای عضو این ائتلاف در پیش گرفته می گردد. در کنار ایالات متحده تا به حال کشورهای انگلیس، هلند، ایسلند و دانمارک این گونه قابلیت ها را در خود گسترش می دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 333

به "تاکید دبیرکل ناتو بر لزوم افزایش توانمندی ائتلاف برای مقابله با حملات سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دبیرکل ناتو بر لزوم افزایش توانمندی ائتلاف برای مقابله با حملات سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید