تبادل 15 زندانی ارمنستانی با نقشه میدان های مین در قره باغ

به گزارش تفطن، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بیان کرد که 15 زندانی ارمنستانی را در ازای دریافت نقشه های میدان های مین در منطقه قره باغ کوهستانی تبادل نموده است.

تبادل 15 زندانی ارمنستانی با نقشه میدان های مین در قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی خانه باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از محکوم شدن 14 زندانی ارمنستانی توسط دادگاه جمهوری آذربایجان، باکو از تبادل 15 زندانی این کشور اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان عصر شنبه گفت که 15 زندانی ارمنستانی را در ازای دریافت نقشه های میدان های مین در منطقه قره باغ کوهستانی تبادل نموده است.

به گفته این وزارتخانه، ارتش ارمنستان در زمان اشغال قره باغ، میدان های مین شامل 92 هزار مین ضد نفر و ضد زره در این اراضی کار گذاشته و هم اکنون تهدید بسیار خطرناک و مهلکی برای بازگشت آذربایجانی ها به این منطقه محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ذکر شده که وساطت روسیه یاری کرد نقشه های میدان های مین ارتش ارمنستان در شهرهای فضولی و زنگلان واقع در قره باغ را به دست بیاورند.

باکو درباره تبادل زندانی ها با ایروان نیز فقط گفت که آنها بعد از تحمل مجازات، به ارمنستان تحویل شدند و از ارائه جزئیات بیشتر امتناع کرد.

روز آدینه بود که دادگاهی در باکو، چهارده عضو نیروهای مسلح ارمنستان را در اتهام ورود غیرقانونی به جمهوری آذربایجان مجرم شناخت و به زندان محکوم کرد. (جزئیات بیشتر)

تنش های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته های اخیر بارها شدت گرفته و هر دو، طرف مقابل را به نقض آتش بس و حریم مرزی متهم می نمایند.

تنش ها در شرایطی ادامه دارد که باکو و ایروان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت مسکو بر سر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و جهت زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1993

به "تبادل 15 زندانی ارمنستانی با نقشه میدان های مین در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل 15 زندانی ارمنستانی با نقشه میدان های مین در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید