ترامپ از اقدامات ترکیه در شمال سوریه حمایت کرد

به گزارش تفطن، فارس نوشت:دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه ضمن تقدیر از اقدامات ترکیه در شمال سوریه، گفت تعاملات واشنگتن با آنکارا بسیار مناسب است.

ترامپ از اقدامات ترکیه در شمال سوریه حمایت کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

ترامپ در گفت وگو با خبرنگاران پیش از ملاقات با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در حاشیه نشست ناتو در لندن، از تعهد ترکیه به همکاری با نیروهای آمریکایی در شمال سوریه و همچنین کوشش ها برای برقراری امنیت در منطقه تمجید کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وی ملاقات برنامه ریزی نشده خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را بسیار خوب ارزیابی نموده و گفت که درباره موضوعات بسیاری از جمله تحولات اخیر در سوریه صحبت نموده اند.

رئیس جمهور آمریکا شرح داد: ما با هم بسیار جور هستیم. منطقه امن و [طرح] مرزی بسیار عالی عمل می نمایند... و من بخش زیادی از آن را مرهون ترکیه می دانم. آتش بس هم به خوبی پا بر جاست.

ترامپ با دفاع از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، گفت: اقدامات ترکیه در منطقه، برای آنها احترام زیادی را در پی داشته است. آنها مشغول اقدام بودند. و البته که این کار را چه در مورد [امنیت] مرزی و چه در مورد منطقه امن به خوبی انجام دادند.

رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا، روز گذشته در اقدامی برنامه ریزی نشده، در حاشیه اجلاس ناتو در لندن با هم ملاقات کردند.

در این ملاقات که حدود نیم ساعت طول کشیده، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه، برات البیرق وزیر دارایی، حلوسی آکار وزیر دفاع و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه حضور داشتند. دفتر ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه ای، ملاقات اردوغان با ترامپ را سازنده توصیف کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 878

به "ترامپ از اقدامات ترکیه در شمال سوریه حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از اقدامات ترکیه در شمال سوریه حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید