ترامپ: در حال کار بر روی یک قرارداد بزرگ تجاری با هند هستیم

به گزارش تفطن، رئیس جمهور آمریکا از کوشش مشترک واشنگتن و دهلی نو برای دستیابی به یک توافق بزرگ تجاری اطلاع داد.

ترامپ: در حال کار بر روی یک قرارداد بزرگ تجاری با هند هستیم

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: ایالات متحده و هند در حال کار بر روی یک توافق تجاری بزرگ و مهم هستند ولی مطمئن نیستم که این توافق تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 نهایی گردد.

بر اساس این گزارش، در حالی که ترامپ برای سفر روز دوشنبه به هند آماده می گردد، مذاکره نمایندگان هفته هاست تا به یک توافق تجاری محدود دست پیدا نمایند تا بر اساس آن شرکت ها و تجار و بازرگانان آمریکایی دسترسی بیشتری به بازار محصولات لبنی هند داشته باشند و تعرفه صادرات سایر محصولات آمریکایی به بازار هند را کاهش دهند.

ولی تا به امروز هیچ پیشرفتی حاصل نشده و سفر رابرت لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا به هند نیز لغو شده است. این مساله نشانگر اختلافات عمیق دو کشور در آستانه سفر ترامپ است.

ترامپ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: می توانیم به یک توافق تجاری با هند دست پیدا کنیم. ما در حال کار بر روی یک توافق تجاری بزرگ با هند هستیم. آن را خواهیم داشت. نمی دانم آیا قبل از انتخابات به این توافق بزرگ تجاری دست خواهیم یافت یا نه ولی یک توافق بسیار بزرگ با هند خواهیم داشت.

این گزارش اضافه نمود: آمریکا دومین شریک تجاری هند پس از چین است. حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2018 میلادی به بیش از 142 میلیارد دلار رسیده است.

در سال 2019 میلادی آمریکا با کسری تجاری 23.2 میلیارد دلاری با هند روبرو شده است. هند نیز نهمین شریک تجاری بزرگ آمریکا به شمار می رود.

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در سال 2017 تا به امروز اختلافات تجاری دو کشور تشدید شده و رئیس جمهور آمریکا به شدت از تعرفه های تجاری دهلی نو انتقاد نموده است.

آمریکا و هند طی سال های اخیر روابط نزدیک سیاسی و امنیتی برقرار نموده اند و دهلی نو به یکی از واردنمایندگان بزرگ تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا تبدیل شده و از متحد سنتی خود یعنی روسیه فاصله گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1043

به "ترامپ: در حال کار بر روی یک قرارداد بزرگ تجاری با هند هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: در حال کار بر روی یک قرارداد بزرگ تجاری با هند هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید