تظاهرات علیه دولت تایلند

به گزارش تفطن، ده ها هزار تظاهر کننده با تجمع در بانکوک پایتخت تایلند خواهان برکناری آلفیسیت وجاجیوا نخست وزیر این کشور شدند

تظاهرات علیه دولت تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش بی بی سی، معترضان اغلب از هواداران تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق تایلند هستند که در سال 2006 در پی یک کودتا از مقام خود برکنار شد و به بریتانیا رفت. شیناواترا در صورت بازگشت به تایلند بازداشت خواهد خواهد شد.

براساس این گزارش نیرو های امنیتی به منظور بر قراری آرامش در بانکوک در مناطق مهم این شهر استقرار یافته اند.

پلیس تایلند بیان کرد در حدود 30 هزار نفر از تظاهرنمایندگان که پیراهن قرمز برتن نموده بودند در خارج از دفاتر دولتی در پایتخت جایی که تعداد زیادی از معترضان از دوهفته پیش تجمع نموده بودند، گردهم آمده اند.

این تظاهرات یک روز پس از آن برپا می گردد که خودرو حامل آفیسیت پس از یک جلسه کابینه در شهر پاتایا مورد حمله نهاده شد.

معترضین که بر خلاف دفعات قبل به جناح هواداران شیناواترا موسوم به جبهه واحد برای دموکراسی علیه نظام دیکتاتوری(UDD)تعلق دارند ادعا نموده اند که آلفیسیت وجاجیوا نخست وزیر کنونی به طور غیر قانونی به قدرت رسیده و دست نشانده نظامیان است.

سران معترضین همچنین گفته اند که انتظار می رود هزاران نفر دیگر در روزی که آن ها روز دی(D-DAY) می نامند از سراسر کشور به پایتخت بیایند و با مشارکت در تظاهراتی گسترده خواهان آن شوند که آلفیسیت دولت خود را که 4 ماه از عمر آن می گذرد منحل و انتخاباتی جدید برگزار کند.

پلیس تایلند نیز اعلام نموده است که تظاهرنمایندگان در نظر داشتند اقامتگاه ژنرال پرم تینسولانوندا از مشاوران پادشاه این کشور را محاصره نمایند. تاکسین شیناواترا ژنرال پرم را به سازماندهی کودتایی که منجر به سرنگونی وی شد متهم نموده است.

شیناواترا که هم اکنون در یک کشور خارجی به سر می برد که نام آن فاش نشده اعلام نموده است که این اعتراضات روز تاریخی را برای تایلند رقم خواهند زد.

او که توسط ارتباطی ویدئویی با هواداران خود سخن می گفت، اضافه کرد: ما تظاهرات خود را به صورت کاملا مسالمت آمیز برگزار خواهیم کرد و به مشارکت تعداد زیادی از مردم احتیاج داریم تا نشان دهیم مردم تایلند این سیاست ها را دیگر تحمل نمی نمایند.

آلفیسیت که در بریتانیا متولد شده است پس از آنکه دادگاهی در تایلند با صدور حکمی متحدان شیناواترا را از حضور در دولت منع کرد، در ماه دسامبر سال 2008 نخست وزیر این کشور شد.[حزب حاکم تایلند منحل شد]

پیش از به قدرت رسیدن آلفیسیت، معترضان زرد پوش ضد تاکسین فرودگاه های تلیلند را به مدت یک هفته به اشغال خود درآورده بودند و از پرواز هواپیماها ممانعت به عمل آورده بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 424

به "تظاهرات علیه دولت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات علیه دولت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید