تهران ابرشهر جهانگردی جهان که زیرساخت گردشگری مطلوب ندارد

به گزارش تفطن، معاون گردشگری استان تهران با اشاره به اینکه در تهران 1900 دفتر خدمات مسافرتی فعال هستند به پتانسیل های گردشگری پایتخت به همراه تخلفات پیچیده در این حوزه پرداخت و گفت: تهران ابر شهر گردشگری است که زیرساخت و امکانات گردشگری مطلوب ندارد.

تهران ابرشهر جهانگردی جهان که زیرساخت گردشگری مطلوب ندارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تضمینی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

علی رفیعی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، درباره شرایط گردشگری تهران گفت: تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران به نوعی دروازه ورودی و اصلی گردشگران خارجی است و در حوزه داخلی هم به واسطه این که مرکز سیاسی، مالی، فرهنگی و تجاری و سایر موضوعات است در حوزه گردشگری نیز یکی از قطب های اصلی گردشگری هست.

1900 دفتر خدمات مسافرتی فعالدر تهران

رفیعی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تهران در حوزه گردشگری یک سیاستگذاری متفاوت با سایر بخش ها در کل کشور دارد، زیرا همانطور که می دانید ما 1900 دفتر خدمات مسافرتی در استان تهران داریم که حدود 46 درصد از دفاتر خدمات مسافرتی کل کشور است و حال اگر استان بعد از تهران را درباره این زمینه ملاحظه کنیم به آمار 269 دفاتر خدمات مسافرتی در آذربایجان شرقی می رسیم و این اختلاف نشان از پتانسیل و توانایی ما را در این حوزه از لحاظ اقدامات گردشگری و انجام سفر و مسافرت در کل کشور است.

تخلفات گردشگری تهران پیچیده است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با تایید ازدیاد تخلفات در حوزه گردشگری تهران نیز عنوان نمود: قطعاً این حوزه نظارت ما را پیچیده و سخت تر می نماید و وظیفه و رسالت ما بسیار با اهمیت تر خواهد بود.

پایتختی میان کوه و کویر

رفیعی در مقایسه گردشگری تهران با پایتخت های دیگر جهان شرح داد: شاید کمتر شهری در جهان را شما می توانید در این شرایط ببینید. ما از لحاظ پتانسیل گردشگری می توانیم فرارتر از پایتخت های جهان باشیم و علت آن نیز از دو منظر است، یک - از نظر تاسیساتی؛ و دو - از لحاظ جاذبه هایی که در تهران وجود دارد، شاید کمتر پایتختی را ببینید که بتوانید از جاذبه های طبیعی مانند کوه و دامنه ای مثل دامنه های البرز موقعیت اسکی وجود داشته باشد و به فاصله چند ساعت در پایتخت به کویر دست پیدا کرد.

تهران در مدار 270 سال پایتختی

وی ادامه داد: تهران - پایتختی است که به طور مستمر بیش از 270 سال پایتخت تمدن بزرگ ایران اسلامی بوده، لذا از یک غنا و پتانسیل بزرگی از نظر گردشگری و میراث فرهنگی تاریخی برخوردار است.

تهران ابرشهر جهانگردی جهان که زیرساخت گردشگری مطلوب ندارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: تاسیساتی هم که عنوان نمودم تهران را به عنوان یک ابر شهر گردشگری می توان تعریف گردد، ولی از لحاظ زیرساخت و امکانات گردشگری شاید مطلوب نباشیم ولی در راستا خوبی قرار گرفتیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1022

به "تهران ابرشهر جهانگردی جهان که زیرساخت گردشگری مطلوب ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران ابرشهر جهانگردی جهان که زیرساخت گردشگری مطلوب ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید