جلسات کمیته فیلترینگ آنلاین برگزار می گردد

به گزارش تفطن، جواد جاویدنیا در مصاحبه با خبرنگاران، درباره دلیل تعویق برگزاری جلسات کارگروه مشخص مصادیق محتوای مجرمانه گفت: جلسات کارگروه درحال تشکیل است و ما جلسات این کارگروه را طبق مصوبه داخلی کارگروه که کاملا جنبه قانونی دارد، به صورت آنلاین برگزار می کنیم.

جلسات کمیته فیلترینگ آنلاین برگزار می گردد

وی با بیان اینکه روزانه تعداد زیادی سایت اینترنتی برای آنالیز محتوای مجرمانه به ما اعلام و گزارش می گردد ادامه داد: پس از آنالیز این سایتها مطابق با شکایت انجام شده و رسیدگی به آن، چنانچه محتوای مجرمانه آن احراز گردد، حکم فیلترینگ در جلسه آنلاین و غیرحضوری صادر می گردد.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور تاکید نمود: تعداد درخواستها برای آنالیز محتوای مجرمانه سایت های اینترنتی زیاد بوده و عملا میسر نیست که بخواهیم برای همه این درخواستها، جلسات حضوری تشکیل دهیم، به همین دلیل این تصمیم اتخاذ شد که جلسات به صورت آنلاین برگزار گردد.

جاویدنیا اضافه کرد: اما برای یک سری موارد خاص نیز که احتیاج است تمامی اعضا حضور داشته باشند، حتما جلسات به صورت حضوری تشکیل خواهد شد.

دبیر کارگروه مشخص مصادیق فیلترینگ سایتهای اینترنتی گفت: در مقطعی که البته هنوز اینجانب به عنوان دبیرکارگروه حکمی نداشته و حضور نداشتم، مواردی گزارش شده که برخی اعضا به جلسات کارگروه دعوت می شدند اما حضور پیدا نمی کردند. هم اکنون درحال تدبیری هستیم که این موارد رخ ندهد و اختلاف نظر باعث نگردد که عدم حضور اعضا به جلسات همچنان ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 296

به "جلسات کمیته فیلترینگ آنلاین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسات کمیته فیلترینگ آنلاین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید