خبرنگاران آمریکا، چین را به انفجارهای هسته ای متهم کرد؛ پکن: دروغ است

به گزارش تفطن، تهران- خبرنگاران- وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی مدعی شد، چین با وجود تاکیدش بر پایبندی به معاهده های بین المللی که انفجارهای هسته ای را منع می نماید، ممکن است انفجارهای هسته ای محدود انجام داده باشد.

خبرنگاران آمریکا، چین را به انفجارهای هسته ای متهم کرد؛ پکن: دروغ است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری رویترز، این خبر که روزنامه وال استریت ژورنال برای نخستین بار منتشر نموده، می تواند به وخیم تر شدن روابط متشنج آمریکا و چین منجر گردد؛ به ویژه اینکه واشنگتن، پکن را متهم نموده شیوع ویروس همه گیر کرونا (کووید-19) در دنیا در سرانجام سال گذشته میلادی، نتیجه سوء رفتار چین است.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش خود ادعا نموده، نگرانی های آمریکا از احتمال نقض استاندارد قدرت صفر توسط چین در انفجارهای هسته ای ناشی از فعالیت هایی است که در سایت آزمایش هسته ای لوب نور در سال 2019 ایجاد شده است.

اصطلاح قدرت صفر به انجام آزمایش هسته ای اشاره می نماید که هیچ واکنش زنجیره ای را همراه انفجار مانند نوع مورد استفاده در انفجار کلاهک هسته ای جنگی شامل نمی گردد.

پیمان منع آزمایش های هسته ای سال مصوب سال 1996 میلادی فعالیت هایی را مجاز می داند که امنیت سلاح های هسته ای را تضمین می نماید.

پکن: آمریکا دروغ می گوید

سخنگوی وزارت امور خارجه چین دراظهاراتی با تاکید بر اینکه پکن به خودداری از اجرای آزمایش های هسته ای متعهد است، اظهارداشت که آمریکا به چین اتهام زده و دروغ می گوید.

چاو لی جیان اضافه کرد: انتقاد آمریکا از چین کاملاً بی اساس است و حتی مستحق پاسخ نیست.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1241

به "خبرنگاران آمریکا، چین را به انفجارهای هسته ای متهم کرد؛ پکن: دروغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا، چین را به انفجارهای هسته ای متهم کرد؛ پکن: دروغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید