خبرنگاران معاون استانداری یزد: بیشترین آمار ثبت نام طرح ملی مسکن مربوط به اردکان است

به گزارش تفطن، یزد - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: اردکان با ثبت نام 823 نفر در طرح ملی مسکن بالاترین آمار را در میان 10 شهرستان استان به خود اختصاص داد .

خبرنگاران معاون استانداری یزد: بیشترین آمار ثبت نام طرح ملی مسکن مربوط به اردکان است

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محسن صادقیان عصر سه شنبه در نشستی با اعضای شورای شهر اردکان اضافه کرد: در این شهرستان در مرحله اول طرح ملی مسکن 222 نفر ، مرحله دوم 455 تن و در مرحله سوم 122 نفر و 24 نفر از فرهنگیان اردکان هم در طرح یادشده ثبت نام نموده اند .

وی با بیان اینکه ظرفیت های مهم انسانی، مالی و صنعتی زیادی در این شهرستان وجود دارد، یادآور شد: گرچه نگاه درستی در حوزه سرمایه گذاری توسط شهرداری ها درحال شکل گیری است اما ،تجمیع درآمدهای ارزش اضافه نموده موجب متضرر شدن بعضی شهرها از جمله اردکان شده است.

صادقیان اظهار کرد: از شهرداری ها انتظار می رود به فراوری مسکن و شهرک سازی نیز ورود نمایند.

وی یادآور شد: میزان پیشرفت واگذاری های زمین در 40 سال اخیر در استان احصا و معین تکلیف شده است و زمین های بدون پیشرفت برای فعالیت های جدید واگذار می گردد.

به گفته معاون هماهنگی امور استانداری یزد از 235 طرحی که در اردکان زمین به متقاضیان آن واگذار شده، پیشرفت 101 طرح کم تر از 30 درصد است.

صادقیان با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور، مجبوریم پروژه های عمرانی را اولویت بندی کنیم و امسال 33 پروژه مهم به اتمام می رسد، گفت: اگر گرهِ قانونی موضوع تامین قیر در مجلس برطرف گردد؛ یاری شایانی به شهرداری ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: امکان ایجاد نزدیک به چهار هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با تسهیلات مناسب وجود دارد.

همچنین فرماندار اردکان با اشاره به کاهش بودجه شهرداری ها و گرانی ها کالاها، گفت: این مسائل مسائلی را برای ادامه فرایند پروژه های عمرانی و انتظارات مردم از شورای شهر به وجود آورده است.

بهروز شهابی زاد بابیان اینکه اردکان شاهد بالاترین شاخص رشد جمعیت در سال های اخیر است، اضافه کرد: جمعیت شهرستان با آنچه در سرشماری آمده تفاوت زیادی دارد، هم اکون 18 هزار کارگر مهاجر در منطقه فعالیت دارد که در آخرین سرشماری اجرا شده این مورد به جمعیت سرشماری شده لحاظ نشده است.

وی یکی از مسائل شهرداری ها را موضوع حمل و نقل عمومی دانست و گفت: این موضوع کاری پرضرر و زیان ده برای شهرداری هاست لازم هست از محل اعتبارات استانی در این زمینه یاری هایی گردد.

فرماندار اردکان در ادامه اضافه کرد: گرچه موضوع حمل ونقل مسافر به یزد جزو وظایف شهرداری اردکان نیست ولی سازمان حمل و نقل آن را به شهرداری واگذار نموده است و این موضوع بار اضافی برای شهرداری شده که موجب نارضایتی مسافران و رانندگان شده است.

شهابی زاد اظهار کرد: معین حریم شهر و روستاها از جمله اقدامات مناسبی است که در شهرستان اردکان شروع شده است.

وی با بیان اینکه با وجود تخصص اعضای شورای فعلی شهر اردکان، کاهش چشم گیر اعتبار موجب کاهش فعالیت ها و نمود آن ها در سطح شهر شده است اضافه کرد: با معین شدن شرایط طرح جامع شهری در روزهای آینده، بخشی از مسائل از جمله بحث کاربری زمین ها در اردکان حل و فصل می گردد.

فرماندار اردکان توضیح داد: معین محدودهٔ شهرها در حال نهایی شدن است و به زودی به مرکز استان ارسال می گردد.

شهابی زاد اظهار امیدواری کرد که با یاری معاونت عمرانی استانداری، انتظار داریم چند پروژهٔ مهم در شهرستان در امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار گرفته است .

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1331

به "خبرنگاران معاون استانداری یزد: بیشترین آمار ثبت نام طرح ملی مسکن مربوط به اردکان است" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران معاون استانداری یزد: بیشترین آمار ثبت نام طرح ملی مسکن مربوط به اردکان است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استانداری یزد: بیشترین آمار ثبت نام طرح ملی مسکن مربوط به اردکان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید