خبرنگاران واکنش بایدن به حمله هکرها: امنیت سایبری اولویت دولت من خواهد بود

به گزارش تفطن، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری منتخب آمریکا در پی تداوم هک سیستم رایانه ای مراکز مختلف آمریکا از جمله زرادخانه اتمی این کشور گفت: امنیت سایبری اولویت دولت من خواهد بود و در برابر چنین حملاتی ساکت نخواهم ایستاد.

خبرنگاران واکنش بایدن به حمله هکرها: امنیت سایبری اولویت دولت من خواهد بود

به گزارش خبرنگاران، جو بایدن روز پنج شنبه در حالیکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا نسبت به این حملات، سکوت نموده است، اضافه نمود: ما در روزهای اخیر از آنچه که به نظر می رسد رخنه گسترده امنیت سایبری است و هزاران قربانی از جمله شرکت های آمریکایی و نهادهای دولتی فدرال را تحت تاثیر قرار داده است، مطلع شده ایم.

وی اظهار کرد: موارد زیادی وجود دارد که ما هنوز نمی دانیم، اما آنچه می دانیم بسیار نگران کننده است. من به تیم خود دستور داده ام تا آنجا که می توانیم در خصوص این رخنه، اطلاعاتی کسب کنیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا ادامه داد: من و کامالا هریس معاون رئیس جمهوری منتخب از کسانی که شبانه روز برای پاسخ به این حمله در تلاشند، سپاسگزاریم.

بایدن توضیح داد: دولت من امنیت سایبری را در اولویت اصلی هر سطح از دولت قرار خواهد داد - مبارزه با این رخنه از همان زمان روی کار آمدن ما، اولویت اصلی خواهد بود. ما امنیت سایبری را به عنوان یک ضرورت در سطح دولت بالا خواهیم برد.

وی با تاکید بر تقویت مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در زیرساخت ها و افزایش افرادی که برای دفاع در برابر حملات سایبری مخرب احتیاج است، گفت: یک دفاع خوب کافی نیست؛ ما در وهله اول باید دشمنان خود را از انجام حملات سایبری چشمگیر بازداریم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اضافه نمود: ما این کار را انجام خواهیم داد از جمله تحمیل هزینه های قابل توجه با هماهنگی با متحدان و شرکای خود به افرادی که مسئول چنین حملات مخرب هستند.

بایدن ادامه داد: دشمنان ما باید بدانند که من به عنوان رئیس جمهوری در برابر حملات سایبری به ملت خود بیکار نخواهم ماند.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، آژانس تسلیحات هسته ای ایالات متحده و حداقل سه ایالت دیگر به عنوان بخشی از حمله سایبری مشکوک روسیه، هک شدند.

روسیه هرگونه دخالت در این حملات را رد نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1689

به "خبرنگاران واکنش بایدن به حمله هکرها: امنیت سایبری اولویت دولت من خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش بایدن به حمله هکرها: امنیت سایبری اولویت دولت من خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید