خبرنگاران وزیر بهداشت غنا از ارائه خدمات گسترده هلال احمر ایران قدردانی کرد

به گزارش تفطن، تهران- خبرنگاران- وزیر بهداشت غنا در ملاقات با کریم همتی با قدردانی از ارائه خدمات گسترده هلال احمر ایران در این کشور، از صدور مجوز کار پزشکان ایرانی راهی به غنا اطلاع داد.

خبرنگاران وزیر بهداشت غنا از ارائه خدمات گسترده هلال احمر ایران قدردانی کرد

به گزارش دوشنبه شب خبرنگاران از جمعیت هلال احمر، همتی رئیس جمعیت هلال احمر ایران در سفر به کشور غنا روزدوشنبه با وزیر بهداشت این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

همتی در این ملاقات با ابلاغ سلام ملت و رهبر ایران به مردم غنا و تبریک مجدد به رئیس جمهوری این کشور گفت: ارائه خدمات انسان محبت آمیز جمعیت هلال احمر ایران در این کشور بیش از 30 سال است ادامه دارد و این خدمات در راستای اهداف بشرمحبت آمیز به مردم احتیاجمند غنا همچنان ارائه خواهد شد.

وی با تبریک انتخاب مجدد رئیس جمهوری غنا اضافه کرد: هلال احمر ایران به عنوان سازمان بشرمحبت آمیز در زمینه های امداد و نجات و پاسخگویی به سوانح، بهداشت، درمان و توانبخشی، آموزش همگانی، جوانان، داوطلبان و همچنین فراوری دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت می نماید.

وزیر بهداشت غنا هم با بیان اینکه رئیس جمهوری و مردم این کشور قدردان خدمات هلال احمر هستند، گفت: ما علاقه مند هستیم در زمینه های آموزشی به خصوص آموزش پزشکان و پرستاران با جمعیت هلال احمر ایران همکاری کنیم.

کواکو آجیمانگ مانو در این ملاقات، ارتقای سطح درمانگاه هلال احمر به بیمارستان تخصصی را درخواست کرد و اضافه کرد: با انجام هماهنگی های مورد احتیاج و ارائه تسهیلات لازم به جمعیت هلال احمر می توان در آینده ای نزدیک مرکز پلی کلینیک در غنا را به یک بیمارستان تخصصی تبدیل کرد.

وزیر بهداشت غنا از ارائه خدمات گسترده هلال احمر ایران در این کشور قدردانی کرد و گفت: ما از گذشته های دور تا به امروز مخصوصا در زمان شیوع کرونا از خدمات جمعیت هلال احمر ایران بهره مند بودیم و همیشه مردم احتیاجمند کشورمان می توانند از خدمات بهداشتی و پزشکی ایران استفاده نمایند.

در این ملاقات بحث صادرات دارو از ایران به غنا و دریافت مجوزهای لازم برای فروش داروهای ایرانی مورد بحث و آنالیز نهاده شد، براین اساس مقرر شد تا وزیر بهداشت غنا با توجه به کیفیت بالای داروهای ایرانی، قیمت مناسب و همچنین اعتماد مردم نسبت به این داروها تسهیلات لازم برای ثبت و توزیع گسترده داروهای ایرانی در داروخانه های غنا را ارائه کند.

همچنین در این ملاقات بنا شد تا مجوز کار پزشکان ایرانی راهی به غنا صادر گردد تا پزشکان ایرانی بتوانند خدمات درمانی به مردم این کشور ارائه نمایند.

در این ملاقات به انعقاد یادداشت تفاهم نامه هلال احمر ایران با جمعیت صلیب سرخ و وزارت بهداشت غنا از سال 2014 به مدت 10 سال اشاره و درباره موضوعاتی نظیر ارائه خدمات بشر محبت آمیز به احتیاجمندان، پروژه های آموزشی و درمانی، ویزیت رایگان و ویزیت 300 بیمار در روز گفتگو شد.

مرکز پلی کلینیک هلال احمر ایران شامل بخش های مختلفی همچون آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی و فیزیوتراپی است و پزشکان بخش عمومی به همراه متخصصان زنان و زایمان، داخلی، اطفال، چشم پزشک و دندانپزشک به ارائه خدمات در پایتخت غنا می پردازند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1740

به "خبرنگاران وزیر بهداشت غنا از ارائه خدمات گسترده هلال احمر ایران قدردانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر بهداشت غنا از ارائه خدمات گسترده هلال احمر ایران قدردانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید