دختر پناهجوی سعودی از تایلند به عربستان بازگردانده می گردد

به گزارش تفطن، یک وکیل تایلندی با پذیرفتن وکالت دختر پناهجوی سعودی نسبت به تصمیم استرداد موکلش اعتراض کرد.

دختر پناهجوی سعودی از تایلند به عربستان بازگردانده می گردد

با تور تایلند بهار به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، رهف محمد القنون، دختر 18 ساله تبعه عربستان سعودی که هم اکنون در تایلند در بازداشت به سر می برد قرار است به کویت بازگردانده گردد. این زن جوان هنگامی که با خانواده اش به کویت سفر نموده بود از فرصت استفاده نموده و با تهیه بلیط تایلند قصد داشت به استرالیا برود، اما پلیس تایلند هنگام ورود او به فرودگاه بانکوک در روز یکشنبه 16 دی ماه دستگیرش کرد.

ظاهرا رهف محمد القنون که هم اکنون در هتلی واقع در فرودگاه اقامت دارد و گذرنامه اش در اختیار پلیس است قصد داشته با سفر به استرالیا درخواست پناهندگی کند. او گفته است که می خواهد به دور از قوانین سختگیرانه اسلامی در کشوری آزاد زندگی کند و در صورت بازگشت به کشورش با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

پلیس تایلند دلیل دستگیری این زن سعودی را نداشتن ویزا برای ورود به تایلند ذکر نموده و سفارت عربستان در تایلند با انتشار بیانیه ای گفته است که گذرنامه او دست خودش است. مقام های سفارت عربستان دلیل بازداشت این زن را نداشتن بلیط بازگشت به کشورش ذکر نموده اند.

ناتهاسیری برگمن، وکیل رهف گفت که روز دوشنبه 17 دی اعتراضی را با هدف جلوگیری از استرداد موکلش تسلیم مقام های قضایی تایلند نموده است. او با یادآوری قانون جاری در تایلند گفت: در صورت وجود شبهه در غیرقانونی بودن بازداشت، می توان از دادگاه تقاضا کرد که به آن رسیدگی کند.

با آن که دختر پناهجوی سعودی مرتبا از مقام های تایلندی خواسته تا امکان گفتگوی او با مقام های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل را فراهم نمایند، اما این امکان هنوز به او داده نشده است. رهف در توییتر خود نوشته است که تا زمان ملاقات با یک مقام از کمیساریای عالی حقوق بشر از اتاق خود خارج نخواهد شد.

دیدبان حقوق بشر خواهان لغو تصمیم تایلند به استرداد خانم القنون شده است.

این ماجرا از آن جهت ابعاد گسترده ای یافته که عربستان پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی پیشینه ناروشنی در برخورد با اتباع خود در خارج از کشور به جای گذاشته است. جمال خاشقجی، روزنامه نگار و تحلیل گر منتقد سعودی مقیم آمریکا روز دهم مهرماه گذشته برای کارهای اداری وارد ساختمان کنسول گری عربستان در استانبول ترکیه شد و در آنجا به قتل رسید. عربستان کشته شدن خاشقجی درون کنسول گری را پذیرفته اما تا کنون نه کسی را به عنوان عامل این قتل معرفی نموده و نه اطلاعاتی در خصوص سرنوشت جسد مقتول ارائه داده است.

نهادهای حقوق بشری همیشه نسبت به تضییع حقوق زنان در عربستان هشدار داده اند. زنان در این کشور با بعضی محدودیت های دولت محافظه کار روبرو هستند. آنها همچنین در معرض تهدیدهای خانواده خود در صورت تخطی از قوانین اسلامی و مسایل ناموسی قرار دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 957

به "دختر پناهجوی سعودی از تایلند به عربستان بازگردانده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر پناهجوی سعودی از تایلند به عربستان بازگردانده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید