درمان نیمی از بیماران کرونایی قطر با تزریق پلاسما

به گزارش تفطن، بیش از 170 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در قطر تا به امروز با تزریق پلاسمای بیماران بهبود یافته، معالجه شده اند که نیمی از این تعداد نیز با ثبت علائم بالینی خوب از بیمارستان مرخص شده اند.

درمان نیمی از بیماران کرونایی قطر با تزریق پلاسما

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

روزنامه الرایه قطر روز دوشنبه در این ارتباط نوشت: پلاسما درمانی شیوه ای است که پلاسمای خون بیمارانی است که از ویروس کرونا بهبود یافته اند را به بیمارانی که در حال حاضر به این ویروس مبتلا شده اند، تزریق می نمایند و بدن بیمار در حالی که در برابر ویروس مقاومت می نماید، برای حمله به ویروس، آنتی بادی نیز فراوری می نماید و به محض اینکه فرد بهبود یافت، این آنتی بادی ها در بدن باقی می ماند تا در صورت بازگشت، با ویروس مقابله نمایند.

روزنامه الرایه قطر با اشاره به اینکه یک بخش اهدای پلاسما در مرکز بیماریهای واگیردار موسسه پزشکی حمد تاسیس شده است، اضافه نمود: در این مرکز، پیشرفته ترین دستگاهها برای جدا کردن پلاسما از خون افراد بهبود یافته طی 45 دقیقه، مورد استفاده قرار گرفته است.

این مرکز همچنین دارای دستگاه های نگهدارنده پلاسما در دمای زیر 80 درجه سانتیگراد است و می تواند پلاسما را در زمان طولانی نگهداری کند.

دکتر مُونا المسلمانی مدیر پزشکی مرکز بیماریهای واگیر دار موسسه پزشکی حمد قطر گفت: اهدای پلاسمای بهبود یافتگان که به شدت به بیماری کرونا مبتلا شده بوده اند و تحت دستگاه تنفس مصنوعی و اکسیژن قرار گرفته اند، به بیماران مبتلا به کرونا بهبودی 50 درصدی آن ها را منجر شده است.

وی شرح داد: هدف از این کار (تزریق پلاسمای بیماران بهبود یافته به بیماران کرونا) ، آغاز زودهنگام و ارائه این نوع درمان به بیماران مبتلا به کرونا قبل از رسیدن به مرحله احتیاج به مراقبت های ویژه یا استفاده از لوله تنفسی دارد.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهاندر مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

تا به امروز 68 هزار و 285 نفر در قطر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد 44 هزار و 338 نفر بهبود یافته و 54 نفر فوت نموده اند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1246

به "درمان نیمی از بیماران کرونایی قطر با تزریق پلاسما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان نیمی از بیماران کرونایی قطر با تزریق پلاسما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید