دستور ترامپ به انتشار اسناد محرمانه از تحقیقات روسیه و ایمیل های کلینتون

به گزارش تفطن، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه خاطرنشان کرد، او تمام اسناد مرتبط با تحقیقات فدرال در خصوص مداخله انتخاباتی روسیه و استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی برای ایمیل های دولتی را از حالت محرمانه خارج نموده است.

دستور ترامپ به انتشار اسناد محرمانه از تحقیقات روسیه و ایمیل های کلینتون

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه در پیامی توییتری نوشت: من مجوز کامل داده ام تا تمام اسنادی که هرگونه ارتباطی با بزرگترین جرم سیاسی تاریخ آمریکا دارند -حقه روسیه- منتشر گردد. همچنین اسناد مربوط به رسوایی ایمیلی هیلاری کلینتون. بدون سانسور!

این اظهارات ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر واکنش هایی را در پی داشت. جان برنان، مدیر سابق سیا سه شنبه جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی فعلی را به خارج کردن گزینشی اسناد از حالت محرمانگی که به نفع دونالد ترامپ است، متهم کرد.

برنان به شبکه خبری سی ان ان گفت: تصمیم برای انتشار اسناد مرتبط به اتهامات روسیه که این سازمان گردآوری نموده است، مبنی بر اینکه هیلاری کلینتون قصد داشت رسوایی علیه رقیب جمهوری خواهش در سال 2016 به راه بیندازد، با انگیزه های سیاسی است.

تحقیقات روسیه به ریاست رابرت مولر در شورای ویژه انجام شد و به دنبال آن بود تا تعیین کند آیا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا دخالت کرد یا خیر. این تحقیقات که بین مه 2017 و مارس 2019 انجام شد، همچنین این اتهامات را آنالیز کرد که نزدیکان ترامپ با مقام های روس تبانی کردند.

در نهایت، تحقیقات مذکور به این نتیجه رسید که نه ترامپ و نه نزدیکانش با مقام های روس هماهنگی یا تبانی نداشته اند، با این حال رابرت مولر گفت که نمی تواند با قطعیت بگوید که ترامپ مانع تراشی در راستا برقراری عدالت نداشته است.

ترامپ گفت، مدت ها پیش این اسناد را از حالت محرمانه خارج نموده اما مقام ها بسیار کند عمل نموده اند. او در مه 2019 به ویلیام بار، دادستان کل آمریکا مجوزی برای انتشار اطلاعات محرمانه مرتبط با منشاء تحقیقات روسیه داد و به جامعه اطلاعاتی آمریکا حکم داد تا سریع عمل نمایند و همکاری کامل داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1561

به "دستور ترامپ به انتشار اسناد محرمانه از تحقیقات روسیه و ایمیل های کلینتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور ترامپ به انتشار اسناد محرمانه از تحقیقات روسیه و ایمیل های کلینتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید