دستگیری زن تورنتویی به اتهام سفر به ترکیه با هدف پیوستن به داعش

به گزارش تفطن، سازمان خدمات دادستانی عمومی کانادا تایید کرد حلیمه مصطفی زنی اهل منطقه تورنتو به این اتهام دستگیر شده که کانادا را ترک نموده تا به یک گروه تروریستی ملحق گردد.

دستگیری زن تورنتویی به اتهام سفر به ترکیه با هدف پیوستن به داعش

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

مصطفی متهم به دو جرم در ارتباط با تروریسم شده و آدینه در دادگاه حاضر می گردد.

مصطفی به این متهم شده که کانادا را ترک نموده تا در فعالیت های یک گروه تروریستی شرکت کند. این اتهام ها در راستای بخشی از قوانین جنایی کشور مطرح شده اند که شرکت کردن در فعالیت های یک گروه تروریستی را ممنوع اعلام می نماید.

یکی از سخنگویان پلیس سلطنتی کانادا گفت نمی تواند فعلا درباره دستگیر شدن او نظر بدهد.

در دسامبر 2019، ایکار مائو شوهر مصطفی هم دو اتهام در ارتباط با تروریسم دریافت نموده بود و بعد از اینکه امکان ثبت وثیقه برایش رد شد، هنوز در زندان باقی مانده است. بسیاری از جزییات پرونده مائو تحت پوشش دستور ممنوعیت اعلام عمومی صادر شده توسط دادگاه هستند.

این دو نفر در سانلیورفا توسط ماموران مرزی ترکیه دستگیر شدند.سانلیورفا یکی از شهرهای مرزی ترکیه است که از مدتها قبل پاتوق خارجیانی بود که می خواستند برای ملحق شدن به داعش وارد سوریه شوند.

داعش در سال های اخیر چند شکست نظامی خورده چون ائتلافی از کشورهای غربی و مبارزان مسلح در عراق و سوریه به برچیدن بخش بزرگی از خلیفه خودخوانده این گروه یاری نموده اند.

در وبسایتی برای مسافرانی که دنبال اقامت رایگان هستند، مائو نوشته بود که او و همسرش می خواهند به این منطقه سفر نمایند تا زبان ترکی و عربی یاد بگیرند.

دولت محافظه کار قبلی کانادا قوانین جنایی کشور را در سال 2013 طوری تغییر داد تا سفر کردن یا کوشش به سفر به خارج از کشور برای مشارکت در فعالیت های تروریستی به عنوان یک جرم محسوب گردد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1480

به "دستگیری زن تورنتویی به اتهام سفر به ترکیه با هدف پیوستن به داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری زن تورنتویی به اتهام سفر به ترکیه با هدف پیوستن به داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید