دپو میوه در انبارها ربطی به تنظیم بازار میوه شب عید ندارد

به گزارش تفطن، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص دپو برخی میوه ها و وجود میوه مازاد بر نیاز بازار در سردخانه ها و انبارها گفت: وزارت صمت مسئولیت فروش میوه تولید شده را ندارد و موضوعی که به ستاد تنظیم بازار در این خصوص مربوط است بحث خرید و تامین برخی اقلام، از جمله میوه برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت هاست.

دپو میوه در انبارها ربطی به تنظیم بازار میوه شب عید ندارد

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه با بیان اینکه برای تنظیم بازار میوه شب عید، ستاد تنظیم بازار مانند سنوات قبل، اقدام به خریداری میوه کرد، اضافه نمود: ستاد تنظیم بازار بر اساس آمار و رصد بازار کشور، حدود 20 هزار تُن پرتقال را برای تنظیم بازار میوه شب عید خریداری کرد که 4000 تُن آن برای استان تهران درنظر گرفته شده بود.

نوده فراهانی در ادامه اضافه نمود: بنابراین اینکه این حجم از میوه در انبارها و سردخانه ها دپو شده است، ربطی به وزارت صمت و تنظیم بازار میوه شب عید ندارد.

وی در بخش دیگر صحبت های خود با تاکید بر اینکه میوه موجود در سردخانه ها، از باغداران خریداری شده است، اضافه نمود: مقصر این اتفاق خریدارانی هستند که میوه را در انبارها و سردخانه ها دپو کردند و حاضر نبودند در زمانی که تقاضا در بازار وجود داشت، میوه را با قیمت مناسب و پایین عرضه کنند و حالا که تقاضای این اقلام کاهش پیدا کرده است، با تهدید فساد میوه روبرو شدند.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: سال گذشته شاهد افزایش قیمت غیرمنطقی میوه در بازار بودیم و اگر این افراد، میوه را در همان زمان با قیمت پایین به بازار عرضه کرده بودند و به سود متعارف و منطقی راضی بودند، این اتفاق نمی افتاد.

نوده فراهانی در انتها گفت وگو، بار دیگر با تاکید بر اینکه دپو میوه در سردخانه ها با تنظیم بازار میوه شب عید مربوط نیست، گفت: این دو موضوع کاملا جدا از یکدیگر هستند و ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان و دلالان با تامین برخی کالاها و اقلام، وظیفه دارد تا این اقلام را با قیمت مناسب به بازار عرضه کند که این هدف در ایام عید حاصل شد و شاهد عرضه میوه های شب عید به میزان کافی و با قیمت مناسب در بازار بودیم و این موضوع ربطی به دپو میوه های موجود در سردخانه ها و انبارها ندارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1907

به "دپو میوه در انبارها ربطی به تنظیم بازار میوه شب عید ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دپو میوه در انبارها ربطی به تنظیم بازار میوه شب عید ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید