ملاقات عراقچی با وزیر خارجه اتریش

به گزارش تفطن، خبرنگاران : معاون سیاسی وزیر خارجه که برای ادامه مذاکرات به وین سفر نموده است، امروز با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش ملاقات و گفت وگو کرد.

ملاقات عراقچی با وزیر خارجه اتریش

به گزارش به نقل از انتخاب، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین که برای ادامه مذاکرات به وین سفر نموده است، امروز (پنجشنبه) نهم اردیبهشت 1400 با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش ملاقات و گفت وگو کرد.

عراقچی در رأس هیأتی روز دوشنبه ششم اردیبهشت وارد وین شد. دور جدید نشست کمیسیون روز سه شنبه در وین برگزار و بعد از آن توافق شد که کارگروه ها به کارشان ادامه دهند. بر همین اساس گفت وگوهای ایران و گروه 1+4 با ادامه جلسات کارگروه های کارشناسی در سه حوزه لغو تحریم ها، هسته ای و ترتیبات اجرایی در وین در جریان است.

لازم به ذکر است، حاضران در نشست کمیسیون مشترک برجام در هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل شهر وین تصمیم به تسریع فرایند گفت وگوها گرفته و توافق کردند که فعالیت گروه های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم ها و هسته ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی با هدف گفت وگو در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به تشکیل گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1922

به "ملاقات عراقچی با وزیر خارجه اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات عراقچی با وزیر خارجه اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید