دیدار ماکرون با امیر قطر در پی حملات به تاسیسات نفتی عربستان

به گزارش تفطن، رئیس جمهور فرانسه میخواهد در پی حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی با امیر قطر دیدار کند.

دیدار ماکرون با امیر قطر در پی حملات به تاسیسات نفتی عربستان

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه گفت: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز پنجشنبه دیدار و تبادل نظر خواهد نمود.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز امروز چهارشنبه اعلام نموده است که پاریس در مورد اظهار نظر درباره عاملان اصلی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، عجله نخواهد نمود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا پاریس تحلیل عربستان و آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حملات اخیر به تاسیسات نفتی را معتبر می داند، گفت: قبل از هرگونه واکنشی، منتظر روشن شدن واقعیت ها و حقایق هستیم.

دفتر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیش از این نیز گفت: پاریس کارشناسانی را با هدف یاری به روند تحقیقات مربوط به حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، به این کشور اعزام خواهد نمود.

کاخ الیزه اضافه کرد: ماکرون در تبادل نظری تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به شدت این حملات را محکوم نموده و به سلمان قول داده است تا فرانسه همچنان نسبت به برقراری ثبات در خاورمیانه متعهد باشد.

حملات پهپادی روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان موجب شده است تا بیش از 5 درصد عرضه جهانی نفت با اختلال جدی روبرو گردد و قیمت نفت خام را 20 درصد افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 600

به "دیدار ماکرون با امیر قطر در پی حملات به تاسیسات نفتی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار ماکرون با امیر قطر در پی حملات به تاسیسات نفتی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید