راهنمای دریافت ویزای آذربایجان

به گزارش تفطن، شرایط دریافت ویزای آذربایجان

کشور آذربایجان در سال های اخیر با تلاش هایی که برای جذب توریسم داشته توانسته به اندازه کافی توانسته پیروز باشد و شهر باکو پایتخت این شهر به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای این کشور به شمار بیاید. مطابق با قاتونی که کلیه گردشگران باید به آن پایبند باشند، پیش از اینکه به کشوری بخواهند سفر نمایند می بایست برای دریافت ویزا از طریق سفارت یا کنسولگری این کشور برای دریافت ویزا اقدام نمایند. کشور آذربایجان هم مانند دیگر کشورهای جهان لازم است برای ورود به مرزهای آن قوانین مربوطه را نیز رعایت فرمایید. از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره شرایط دریافت ویزای آذربایجان خدمتتان اطلاعات لازم را بدهیم، پس اگر می خواهید برای دریافت این ویزا اقدام نمایید در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای دریافت ویزای آذربایجان

همانطور که گفتیم، سالانه تعداد زیادی از شهفرایندان ایرانی برای گذراندن تعطلات خود به سمت این کشور که همسایه ایران هم به شمار می رود نیز می فرایند. با توجه به قوانین هر کشوری لازم است قبل از اینکه وارد مرزهای آن بشوید اقدام به دریافت ویزای آن کشور بنمایید.

انواع ویزای آذربایجان

برای تمامی افرادی که می خواهند به کشور آذربایجان سفر کنند و فاقد تابعیت هستند، از طریق سفارت این کشور ویزا صادر می گردد:

  • ویزای عادی

مدت زمانی که برای صدور ویزای عادی یک بار ورود و خروج اختصاص داده می گردد حدودا 90 روز است. در صورتی که اهدف افرادی که به این کشور سفر می کنند یکی از موارد زیر باشد، بنابر هدفی که دارند ویزای آن ها نیز صادر می گردد:

لازم به ذکر اس که بگوییم ویزای عادی فارغ از نوع آن به دو صورت نیز صادر می گردد:

ویزای یکبار ورود

کسانی که ویزای یکبار ورود کشور آذربایجان را دریافت نموده اند در طول مدت زمانی که این ویزا برایشان صادر شده تنها یکبار اجازه ورود و خروج از کشور آذربایجان را دارند.

ویزای کثیرالورود

دیگر نوع ویزای عادی آذبایجان کثیرالورود است که مدت زمان اعتبار آن حداکثر تا دو سال است و صاحبان آن می توانند در طول مدت زمان اعتبار این ویزا به دفعات وارد خاک جمهوری آذربایجان شوند.

توجه:

مدت زمانی که برای اقامت اتباع در ویزای آذربایجان درج می گردد، در طول دوره ای که ویزا اعتبار دارد نیز قابل استفاده است و در صورتی که در این دوره از این اعتبار استفاده نگردد، ویزا دیگر از درجه اعتبار ساقط می گردد. این ویزا می تواند به شکل لیبل با مراجعه اتباع به سفارت این کشور و یا به صورت آنلاین دریافت گردد.

همچنین لازم به ذکر است که بگوییم برای کسانی که با ماموریت های رسمی دولتی به کشور آذربایجان سفر می کنند ویزای ورود دیپلماتیک و یا خدمت صادر می گردد.

ویزای ترانزیت یک الی دو بار ورود

ویزای ترانزیت برای افراد خارجی صادر می گردد که برای رسیدن به کشوری سومی قصد عبور از کشور مستقل جمهوری آذربایجان را دارند. مدت زمانی که این ویزا اعتبار دارد از تاریخ صدور آن حداکثر تا 30 روز و مدت مجاز اقامت در کشور سوم حداکثر تا پنج روز نیز مشخص می گردد. مدت اعتبار و اقامت ویزای ترانزیت با در نظر داشتن نوع وسیله نقلیه که شما از بین (زمینی، هوایی، دریایی، ریلی و یا سایر وسایل نقلیه و جهت) انتخاب می کنید و زمان مورد نیاز برای طی کردن جهت نیز مشخص می گردد.

ویزای آنلاین آذربایجان (آسان ویزا)

دولت جمهوری آذربایجان به منظور تسهیل در صدور ویزای شهفرایندان خارجی در سفارتخانه ها و کنسورلگری های خود در کشورهای دیگر از تاریخ 10 ژانویه سال 2017 اقدام به صدور ویزای آنلاین از طریق سیستم آسان ویزا نیز نموده است. در رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیز باید بدانید که ایران در فهرست کشورهایی قرار گرفته است که به افرادی می خواهند به این کشور سفر کنند ویزای الکترونیکی می دهد.

به منظور تهیه ویزای آنلاین آذربایجان تنها کافیست که یک اسکن از گذرنامه که دارای 6 ماه اعتبار باشد را تهیه کنید و به وب سایت آسان ویزا نیز مراجعه نموده و ثبت نام نمایید. شما می بایست برای اخذ ویزای آذربایجان مبلغ 24 دلار را پرداخت کنید که امکان پرداخت به صورت آنلاین نیز میسر است. این ویزا در مدت یک تا سه روز کاری صادر می گردد و تا مدت 90 روز نیز اعتبار دارد.لازم به ذکر است که بگوییم دارندگان این ویزا مانند ویزای لیبل عادی نمی توانند بیشتر از سی روز در خاک آذربایجان اقامت داشته باشند.

اطلاعات سفارت جمهوری آذربایجان

آدرس: تهران، پاسداران، خیابان نیستان سوم، کوچه راستوان، پلاک 16، کدپستی: 1944965114

تلفن: 22559553-5 | نمابر: 22558183

کنسولگری سفارت آذربایجان در تهران

آدرس: تهران، نیاوران، خیابان شهید پورابتهاج، خیابان خداوردی، کوچه سیزدهم غربی، نبش کوچه شیرافکن، پلاک 5

تلفن: 22291144

آدرس پست الکترونیکی: [email protected]

ساعت پذیرش برای اخذ ویزا: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 12:30 ظهر

کنسولگری تبریز

آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان عارف، پلاک 9

تلفن: 33334803(041)

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1248

به "راهنمای دریافت ویزای آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای دریافت ویزای آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید