رسوایی گرگ وال استریت به دستگیری نخست وزیر سابق مالزی انجامید

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی برای تحقیقات و بازپرسی درباره سوءاستفاده اقتصادی چندین میلیون دلاری از صندوق 1MDB مالزی دستگیر شد.

رسوایی گرگ وال استریت به دستگیری نخست وزیر سابق مالزی انجامید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

این پول صرف سرمایه گذاری های مختلفی شده که ساخت فیلم گرگ وال استریت در سال 2013 بخشی از آن است.

این چهره سیاسی به تازگی در مالزی دستگیر شد و این کمتر از 2 ماه پس از آن است که وی در کمال ناباوری در انتخابات بازنده شد و از کرسی قدرت پایین کشیده شد. وی از جمله افرادی بود که از سوی دادگستری آمریکا در سوء استفاده از صندوق اقتصادی کشورش متهم شده بود.

گفته می گردد میلیاردها دلاری که از این صندوق اختلاس شده صرف تامین هزینه زندگی شیک، از جمله سکونت در املاک لوکس در آمریکا ، استفاده از جت های شخصی، قایق ها، کیف های دستی، جواهرات و آثار هنری و نیز هالیوود شده است.

منابع رسانه ای مالزی پیش بینی نموده اند روز چهارشنبه وی تفهیم اتهام گردد.

اف بی آی اعلام نموده بود 100 میلیون دلار از بودجه فیلمی که لئوناردو دی کاپریو در آن نقش آفرینی کرد از این صندوق سرمایه دولتی مالزیایی به دست آمده بود.

گفته شده صندوق 1MDB پولی را به کمپانی تهیه فیلم هالیوودی رد گرنایت پیکچرز داد که کنترل آن را ریزا عزیز، پسرخوانده نجیب رزاق بر عهده داشت.

کمپانی رد گرنایت یک هدیه تولد 600 هزار دلاری نیز به دی کاپریو داد که شامل جایزه اسکار مارلون براندو برای بهترین بازیگری در فیلم در بارانداز بود.

هر چند دی کاپریو نیز ابتدا برای ارتباط با این مجموعه زیر سوال رفت اما دادگستری آمریکا در نهایت وی را از آگاه بودن از این اختلاس مبرا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 624

به "رسوایی گرگ وال استریت به دستگیری نخست وزیر سابق مالزی انجامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی گرگ وال استریت به دستگیری نخست وزیر سابق مالزی انجامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید