رشوه واشنگتن به آنکارا برای ماندن در ترکیه، آمریکا50 بمب هسته ای در اینجرلیگ دارد

به گزارش تفطن، ایرنا نوشت: با تشدید تهدیدات آنکارا برای بستن پایگاه های آمریکا در ترکیه، نیروی هوایی آمریکا میخواهد میلیون ها دلار به شرکت های ترک برای تقویت و به روزرسانی پایگاه های خود در این کشور پرداخت کند.

رشوه واشنگتن به آنکارا برای ماندن در ترکیه، آمریکا50 بمب هسته ای در اینجرلیگ دارد

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با قیمت تور آنتالیا در ایام عید همراه باشید.

به گزارش چهارشنبه تارنمای درایو که اخبار و گزارشات حوزه هوانوردی را پوشش می دهد، به رغم تهدید ترکیه برای بستن پایگاه های آمریکا در این کشور، اما نیروی هوایی آمریکا اعلام نموده است که برنامه پنج ساله با هزینه میلیون ها دلار برای تقویت پایگاه های خود در ترکیه دارد.

نیروی هوایی آمریکا اعلام نموده است که برای به روزرسانی زیرساخت ها و تکمیل سایر پروژه های ساختمانی در پایگاه های این کشور در ترکیه قرار است در طی 5 سال آینده به هشت شرکت ترکیه ایی ده ها میلیون دلار پرداخت گردد.

پیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا در حالی مطرح می گردد که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در هفته های گذشته به صراحت واشنگتن را تهدید به بستن پایگاه های این کشور در ترکیه کرد.

تهدید اردوغان شامل پایگاه هوایی اینجرلیک در نزدیکی شهر آدنا می گردد که در حال حاضر تقریبا حدود 50 بمب هسته ای بی61 در آن مستقر است.

پنتاگون در روز 23 دسامبر (دوم دی ماه) بیان کرد که برای سال آینده 95 میلیون دلار برای توافق های جدید نیروی هوایی آمریکا اختصاص داده شده است اما در بیانیه خود هیچ اشاره ای نکرد که چه مقدار از این بودجه در ترکیه هزینه می گردد.

پنتاگون همچنین در بیانیه خود اعلام نکرد که چه پایگاه هایی در ترکیه بودجه پروژه های به روزرسانی را دریافت خواهند کرد اما مطرح نمود که آن ها فقط به امکانات نیروی هوایی آمریکا محدود خواهند شد.

به دنبال افزایش تنش میان ترکیه و آمریکا مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در روز 20 آذرماه تهدید کرد اگر واشنگتن بخواهد تحریم های جدیدی بر آنکارا وضع کند، خواهان خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک می شوند.

چاووش اوغلو در مصاحبه تلویزیونی با شبکه اِی هابر با بیان اینکه کنگره آمریکا نمی تواند هیچ دستاوردی از تحریم ترکیه به بهانه خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 داشته باشد، گفت: اگر آمریکایی ها ما را تحریم نمایند، ترکیه نیز خواهان خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه اینجرلیک می گردد.

وی در واکنش به جنجال آمریکایی ها بر سر خرید سامانه اس-400، شرح داد: این یک سامانه تهاجمی نیست، بلکه سیستمی دفاعی است. اگر آمریکایی ها جنگنده های اف-35 را به ما تحویل ندهند، احتمالا روسیه جایگزین های آن را ارائه کند.

دولت آمریکا میخواهد ترکیه را به دلیل خرید سامانه های پدافند موشکی اس-400 از روسیه، تا انتها سال 2020 به صورت کامل از برنامه فراوری مشترک اف-35 کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده های خریداری شده را نیز تعلیق نموده است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 956

به "رشوه واشنگتن به آنکارا برای ماندن در ترکیه، آمریکا50 بمب هسته ای در اینجرلیگ دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشوه واشنگتن به آنکارا برای ماندن در ترکیه، آمریکا50 بمب هسته ای در اینجرلیگ دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید