رنزی جوان ترین نخست وزیر ایتالیا می گردد

به گزارش تفطن، خبرنگاران: رهبر حزب چپگرای ایتالیا در حالی قرار است به عنوان جوان ترین نخست وزیر این کشور طی روزهای آینده معرفی گردد که انریکو لتا نخست وزیر سابق پس از ناکامی در جلب رای اعتماد این حزب مجبور به کناره گیری شده است.

رنزی جوان ترین نخست وزیر ایتالیا می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ استعفای انریکو لتا و جایگزینی ماتئو رنزی به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا در حالی است که سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو هنوز با رکود مالی روبرو است. لتا روز آدینه پس از آنکه حزب دموکراتیک ایتالیا حمایت خود را از وی پس گرفت مجبور به استعفا از سمت نخست وزیری شده است.

بر اساس این گزارش استعفای لتا راستا را برای نخست وزیری رنزی 39 ساله فراهم و آماده نموده است. وی قول داده است تا اجرای اصلاحات مالی را در اولویت قرار دهد و دولتی را تشکیل دهد که بتواند حداقل تا سال 2018 میلادی به کار خود ادامه دهد. یک منبع مطلع حزب دموکراتیک ایتالیا تاکید نمود، جورجو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا فردا دوشنبه رنزی را مسئول تشکیل دولت جدید این کشور خواهد نمود. رنزی هم اکنون شهردار فلورانس است. مذاکرات و رایزنی های رئیس جمهور ایتالیا با احزاب سیاسی عصر روز گذشته در شرایطی به سرانجام رسید که هیچ نامزد خاصی برای تشکیل دولت جدید ایتالیا معرفی نشده است. به احتمال زیاد رنزی که حزبش اکثریت مجلس را در اختیار دارد به عنوان جوان ترین نخست وزیر در تاریخ سیاسی 163 ساله ایتالیا معرفی خواهد شد. رنزی دو ماه جوان تر از بنیتو موسیلینی دیکتاتور سابق ایتالیا است که در سال 1922 میلادی به قدرت رسید. رنزی باید شصت و پنجمین دولت ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم را تشکیل دهد.

رنزی برای تشکیل دولت جدید ایتالیا نیازمند حمایت سایر احزاب سیاسی به خصوص حزب راستگرای نوین این کشور موسوم به ان سی آر است. سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا نیز آمادگی حزبش را برای حمایت از اجرای اصلاحات سیاسی اعلام نموده است. رنزی پس از توافق با احزاب سیاسی مختلف باید اعضای کابینه خود را معرفی کند و برای کسب رای اعتماد در سنا و مجلس کوشش نماید.

رنزی سومین نخست وزیر ایتالیا خواهد بود که توسط ناپولیتانو و بدون برگزاری انتخابات مسئول تشکیل دولت جدید ایتالیا خواهد شد. ماریو مونتی و انریکو لتا نیز پیش از رنزی مسئول تشکیل دولت ایتالیا شده بودند ولی توفیق چندانی برای خارج کردن اقتصاد این کشور از رکود به دست نیاوردند.رشد مالی ایتالیا در 5 سال گذشته بیش از 7 درصد کاهش داشته و تولیدات صنعتی این کشور نیز با افت 25 درصدی روبرو شده است. ایتالیا از اواسط 2011 میلادی تاکنون با رکود مالی روبرو شده که این طولانی ترین بحران مالی این کشور پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 583

به "رنزی جوان ترین نخست وزیر ایتالیا می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "رنزی جوان ترین نخست وزیر ایتالیا می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنزی جوان ترین نخست وزیر ایتالیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید