روزنامه انگلیسی: امارات و عربستان سعودی یمنی ها را رها نموده اند تا بمیرند

به گزارش تفطن، روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد، سعودی ها هفت ماه پیش با تبلیغات فراوان از یاری اقتصادی به یمنی ها سخن می گفتند اما اکنون تعیین شده است که آن یاری ها فقط جنبه تبلیغاتی داشته است و هیچ یک از تعهدات این کشورها عملی نشده است.

روزنامه انگلیسی: امارات و عربستان سعودی یمنی ها را رها نموده اند تا بمیرند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در گزارشی، اطلاع داد که دولت سعودی و امارات علی رغم اینکه مسبب اصلی بحران یمن محسوب می شوند، اما تا کنون به تعهدات اقتصادی خود برای برطرف شرایط ناگوار انسانی در این کشور عمل ننموده اند.

در این گزارش آمده است که ریاض و ابوظبی یمنی ها را رها نموده اند تا بمیرند. امارات و عربستان سعودی در ماه فوریه گذشته متعهد شدند که 1.5 میلیارد دلار از میزان 2.6 میلیارد دلاری که برای هزینه کرد در یمن تصویب شده بود را پرداخت نمایند. اما بنابر اعلام سازمان ملل این دو کشور تا کنون بخش ناچیزی از این میزان را پرداخت نموده اند.

به گفته سازمان ملل امارات فقط 16 میلیون دلار و سعودی ها نیز 127 میلیون دلار پرداخت نموده اند و این در حالی است که مرگ و زندگی یمنی ها به این یاری ها وابسته است. عدم التزام امارات و عربستان سعودی به تعهد اقتصادی خود در حالی است که بعضی کشورها بیش از میزان تعهد خود پرداخت نموده اند.

روزنامه دیلی تلگراف در ادامه نوشت: زمانی که سعودی ها تعهد می دادند، با برگزاری کنفرانس خبری تبلیغات وسیعی به راه انداختند. آن موقع سعودی ها می گفتند که امیدوارند این یاری ها بتواند درد و رنج بسیاری را تسکین دهد.

لوید راسل مویل عضو حزب کارگر در مجلس انگلیس به این روزنامه گفت که سعودی ها سالانه 50 میلیارد دلار برای نابودی یمن و آواره کردن میلیون ها نفر هزینه می نمایند اما حاضر نیستند که مقدار ناچیزی از این مبلغ را برای نجات کسانی که از بمباران ها جان سالم به در برده اند هزینه نمایند.

سازمان ملل اخیرا اعلام نموده است که اگر یاری های کشورهای دنیا به موقع نرسد، سهم غذای 12 میلیون یمنی کاهش پیدا می نماید. در حال حاضر 2.5 میلیون یمنی از سوءتغذیه رنج می برند. روزنامه دیلی تلگراف در خاتمه نوشته است که مسئولان سعودی حاضر نشده اند در این خصوص به سؤالات این روزنامه پاسخ دهند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 542

به "روزنامه انگلیسی: امارات و عربستان سعودی یمنی ها را رها نموده اند تا بمیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه انگلیسی: امارات و عربستان سعودی یمنی ها را رها نموده اند تا بمیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید