ساخت اولین نمونه واکسن کرونا در اسپانیا

به گزارش تفطن، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در اسپانیا، خانه نشینی اجباری مردم و کوشش دولت برای کنترل و مهار این بیماری همه گیر، وزیر علوم اسپانیا، تهیه اولین نمونه واکسن کرونا را در هفته آینده به مردم نوید داد.

ساخت اولین نمونه واکسن کرونا در اسپانیا

به گزارش نشریه ال پریودیکو، پدرو دوکه وزیر علوم اسپانیا آدینه شب در نشستی خبری با حضور ایسابل ثلا وزیر آموزش و پرورش، از احتمال دست یابی اسپانیا به اولین نمونه واکسن بیماری کووید-19 اطلاع داد و اظهار داشت که شرایط استثنایی کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا، موجب تسریع در فرایند کار آزمایی های بالینی این واکسن خواهد شد.

پدرو دوکه در ادامه با اشاره به اینکه نمونه اولیه واکسن مورد نظر در آزمایشگاه های مرکز ملی بیوتکنولوژی (CNB) وابسته به شورای عالی تحقیقات علمی اسپانیا (CSIC) تهیه شده است، گفت: با وجود اینکه این محصول، نهایی نیست اما به ما اجازه خواهد داد تا فرایند آزمایشات را آغاز کنیم.

وی همچنین با شرح اینکه روال طبیعی فراوری واکسن در سراسر دنیا، حدود پنج سال است، اظهار داشت: ما در کوشش برای اصلاح این زمان هستیم و به نتایج بسیار مثبتی رسیده ایم اما انتظار نداریم که تا سال آینده به واکسنی قطعی و مطمئن دست یابیم.

پدرو دوکه همچنین با اعلام اینکه وزارت علوم اسپانیا، اقدام به توزیع بودجه 24 میلیون یورویی تخصیص یافته از سوی دولت برای پروژه های تحقیقاتی نموده است، اطمینان داد که افزایش کارآزمایی های بالینی، اروپا را به سوی نوآوری پیش خواهد برد.

اسپانیا این روزها در حالی با تاثیرات شدید گسترش ویروس کرونا دست و پنجه نرم می نماید که با وجود اختلاف نظرهای فراوان میان مقام های اسپانیایی در خصوص کاهش بعضی محدودیت های رفت وآمد و از سرگیری فعالیت بعضی اصناف و مشاغل کم ریسک پس از دو هفته تعطیلی، بسیاری از کارگران و کارمندان هفته گذشته دوشنبه در محل های کار خود حاضر شدند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تا به امروز در این کشور 190 هزار و 839 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که 20 هزار و دو نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز بیش از دو میلیون نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده و بیش از 150 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1245

به "ساخت اولین نمونه واکسن کرونا در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اولین نمونه واکسن کرونا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید