سفیر کانادا در پکن خواهان لغو درخواست آمریکا برای استرداد مدیر هوآوی شد

به گزارش تفطن، سفیر کانادا در چین درباره پرونده بازداشت مدیر ارشد اقتصادی شرکت هوآوی اعلام نموده که اگر واشنگتن از درخواست استرداد این تبعه چینی صرفنظر کند، خیلی خوب خواهد شد.

سفیر کانادا در پکن خواهان لغو درخواست آمریکا برای استرداد مدیر هوآوی شد

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان مک کالوم سفیر کانادا در چین که اظهارات اخیرش درباره تنش های ایجاد شده در روابط اتاوا و پکن بر سر بازداشت مدیر ارشد اقتصادی شرکت هوآوی سبب درخواست بعضی نمایندگان مجلس کانادا برای برکناری او شده بود، در اظهاراتی تازه از آمریکا خواسته که از درخواست استرداد این تبعه چینی منصرف گردد.

پانزدهم آذرماه بود که رسانه ها از بازداشت منگ وانژو مدیر اقتصادی هوآوی غول فناوری چین در کانادا به اتهام نقض تحریم های ایران خبر دادند. مقام های کانادایی اعلام کردند که آنها بعد از درخواست آمریکا، این فرد را بازداشت کردند (جزئیات بیشتر).

در تازه ترین اظهارات مقام های کانادایی درباره این پرونده، سفیر کانادا در چین در اظهاراتی که پایگاه ونکوور استار منتشر نموده، گفته است: از نظر کانادا، اگر (آمریکا) از درخواست استرداد (منگ وانژو) منصرف گردد، خیلی خوب خواهد شد.

اظهارات جان مک کالوم سفیر کانادا در چین در ادامه اظهارات اخیر او در خصوص پرونده بازداشت مدیر ارشد شرکت هوآوی مطرح شده است.

او پیش از این در اظهاراتی جنجالی گفته بود که منگ وانژو مدارکی قوی برای مخالفت با درخواست آمریکا جهت استرداد او به واشنگتن در اختیار دارد و پرونده موجود علیه او، پرونده ای ناقص است.

این اظهارنظر سفیر کانادا در چین با واکنش های تند بعضی از قانونگذاران مجلس کانادا روبرو شد و آنها خواهان برکناری او شدند.

جنجال ها در کانادا بر سر اظهارات مک کالوم به جایی رسید که او روز پنجشنبه هفته گذشته بابت سخنانش مجبور به عذرخواهی شد.

در روزهای اخیر، حدس های زیادی درباره درخواست رسمی آمریکا از کانادا برای استرداد منگ وانژو انجام شده و دیوید مک نائوتن سفیر کانادا در واشنگتن هم از احتمال رسمی شدن این درخواست صحبت نموده بود.

مک نائوتن سفیر کانادا در واشنگتن در اقدامی کم سابقه به صورت آشکار از سیاستهای آمریکا انتقاد و تاکید نموده بود که آمریکائیها هستند که دارند قوانین خود را در خصوص منگ وانژو به طور کامل اجرا می نمایند اما ما طرفی هستیم که داریم برای آن هزینه می پردازیم (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 405

به "سفیر کانادا در پکن خواهان لغو درخواست آمریکا برای استرداد مدیر هوآوی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر کانادا در پکن خواهان لغو درخواست آمریکا برای استرداد مدیر هوآوی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید