شرکت های دانش بنیان فعال در جبهه مبارزه با کرونا حمایت می شوند

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: در جلسه امروز صندوق نوآوری و شکوفایی مصوباتی داشتیم که به موجب آن صندوق برای تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان برای مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کرد.

شرکت های دانش بنیان فعال در جبهه مبارزه با کرونا حمایت می شوند

وی اضافه نمود: در این جلسه همچنین تاکید شد که صندوق به همه شرکت های دانش بنیان که به دلیل اپیدمی کرونا دچار مشکل شده اند یاری خواهد نمود و امیدوارم که از این اپیدمی با حداقل خسارت خارج شویم.

ملک زاده ویروس کرونا را یک موضوع جدی در جهان دانست و گفت: این بیماری از اپیدمی به یک پندمی تبدیل و در حال حاضر جهان با این بیماری دچار مشکل شده است؛ اما ایران به دلیل داشتن نیروی انسانی کارآمد در بخش سلامت و درمان، همچنین فناوران مبتکر، نیازهای خود را در بخش های مختلف چون تجهیزات پزشکی، کیت های تشخیصی و داروها مرتفع می نماید.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه نمود: با تلاش و تلاش با این ویروس مقابله و به سلامت و با حداقل خسارت از آن عبور می کنیم. به فناوران عزیز هم توصیه می کنم که امیدوار باشند و تلاش نمایند تا بسیاری از نیازهای کشور که به دلیل شرایط مالی و سیاسی امکان واردات آن وجود ندارد با اتکا بر دانش و توان داخلی تامین گردد.

ملک زاده در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: همانطور که به صورت مداوم در دستورالعمل ها ذکر می گردد باید اقدامات بهداشتی را رعایت کرد. البته یک سایت قابل اعتماد و در دسترس برای هدایت مردم در زمینه آشنایی با علائم بیماری و پاسخگویی به سوالات آنها ایجاد شده است. این سایت به آدرس corna.research.ac.ir قابل دسترس است که مردم برای پیشگیری و خود ارزیابی می توانند به آن مراجعه نمایند.

ملک زاده در خصوص مراجعه به مراکز درمانی توصیه کرد که بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی ساده هستند و نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند و اضافه نمود: نزدیک به 90 درصد از مبتلایان نیازمند مراجعه به پزشک و مراکز درمانی نیستند و با استراحت در منزل بهبود می یابند. فقط گروه کمی که دچار تنگی نفس می شوند باید مراجعه نموده و تحت مراقبت در بیمارستان قرار گیرند، زیرا بیمارستان ها نیز به دلیل مراجعه افراد مختلف یا بعضا ناقلان ویروس کرونا، محیط مناسبی برای مراجعان نیست و افراد در معرض خطر ابتلا قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1124

به "شرکت های دانش بنیان فعال در جبهه مبارزه با کرونا حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان فعال در جبهه مبارزه با کرونا حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید