صدور مجوز فراوری یک هزار مگاوات انرژی پاک در استان قزوین

به گزارش تفطن، فراوری انرژی پایدار و حفاظت از محیط زیست و یاری به اشتغالزایی و توسعه مناطق از جمله مزایای مهم نیروگاه ها در استان قزوین به شمار می فرایند.

صدور مجوز فراوری یک هزار مگاوات انرژی پاک در استان قزوین

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان این مطلب گفت: استان قزوین از قابلیت های طبیعی بالایی جهت استحصال انرژی های نو و تجدید پذیر در حوزه انرژی های خورشیدی، بادی و ... برخوردار است.

در این زمینه سایت های با پتانسیل بالا جهت بهره برداری از انرژی خورشیدی در مناطق مرکزی، جنوب و شمال غرب استان به لحاظ میزان تشعشع و ظرفیت قابل استحصال خورشیدی احداث شده است.

وی به مزایای توسعه نیروگاه های بادی و خورشیدی اشاره نمود و گفت: ظرفیت فراوری انرژی های نو در کشور 800 مگاوات است که 80 مگاوات آن به استان قزوین اختصاص دارد.

عباس نژاد با اشاره به صدور مجوز به سرمایه گذاران انرژی های نو برای سرمایه گذاری در استان قزوین به میزان یک هزار مگاوات، اضافه نمود: قزوین در آینده ای نه چندان دور به قطب فراوری انرژی های نو در کشور تبدیل خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین به مزایای توسعه نیروگاه های بادی و خورشیدی در طارم سفلی اشاره نمود و گفت: نیروگاه بادی و خورشیدی طارم سفلی، 63 مگاوات ظرفیت دارد و ویژگی منحصر به فرد این نیروگاه در کنار سرعت در ساخت، فراوری 3.5 مگاوات انرژی از هر توربین بادی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1715

به "صدور مجوز فراوری یک هزار مگاوات انرژی پاک در استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز فراوری یک هزار مگاوات انرژی پاک در استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید