عمان؛ میزبان جدید نشست های 4 جانبه صلح افغانستان

به گزارش تفطن، درحالی که اسلام آباد و یا کابل همیشه میزبان نشست های چهارجانبه افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا بوده اند، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان می گوید که دور جدید این مذاکرات به زودی در عمان برگزار خواهد شد.

عمان؛ میزبان جدید نشست های 4 جانبه صلح افغانستان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، قادر شاه سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان به صدای آمریکا گفت که ادامه نشست های چهارجانبه میان افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در عمان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این نشست در نیمه ماه جاری میلادی برگزار می گردد و مقاماتی از کشورهای چین و آمریکا نیز بر آن نظارت خواهند داشت.

این در حالی است که نشست های چهارجانبه صلح پیش از این همیشه در پاکستان برگزار می شد و یک دور نهایی آن نیز در کابل برگزار گردید.

قادر شاه گفت: دولت افغانستان در این مذاکرات اهداف تعیینی را دنبال خواهد نمود و ایجاد مکانیسم هایی را برای گفت وگوهای صلح مورد بحث قرار خواهد داد.

آخرین دور این گفت وگوها یک سال و نیم پیش در کابل برگزار گردید و در سفر اخیر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل و دیدار وی با اشرف غنی از سرگیری این مذاکرات مطرح و مورد قبول نهاده شد.

از سوی دیگر، یک رسانه پاکستانی گفته بود که اشرف غنی به دعوت رئیس ستاد ارتش پاکستان با تمام اعضای خانواده خود به این کشور سفر می نماید که نمایندگان ضمن غیر قابل اعتماد خواندن این کشور از وی خواستند تا به اسلام آباد سفر نکند.

پیش از این نیز دواخان مینه پال معاون سخنگوی اشرف غنی گفته بود: خواسته های افغانستان نابودی پناهگاه امن تروریست ها در خاک این کشور است، اما اسلام آباد باید خواسته های خود را تعیین کند.

مینه پال گفت: خواست افغانستان روشن است، مسدود شدن پناهگاه تروریست ها، توقف حمایت از گروه های تروریستی و وادار شدن رهبر طالبان به مذاکره با دولت افغانستان از مهمترین آنها است.

.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید .

منبع: تسنیم
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 695

به "عمان؛ میزبان جدید نشست های 4 جانبه صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان؛ میزبان جدید نشست های 4 جانبه صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید