غیبت کیم جونگ اون، سکوت کره شمالی و احتیاط به خرج دادن کره جنوبی

به گزارش تفطن، مقام های کره جنوبی خواستار اتخاذ تدابیر محتاطانه در بحبوحه گزارش هایی مبنی بر بیماری کیم جونگ اون شدند و تاکید کردند که آنها هیچ نوع تحرکات غیرمعمولی در کره شمالی مشاهده نکرده اند.

غیبت کیم جونگ اون، سکوت کره شمالی و احتیاط به خرج دادن کره جنوبی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم یئونگ-چول، وزیر اتحاد کره جنوبی که بر تعامل با کره شمالی نظارت دارد، یکشنبه در نشستی پشت درهای بسته گفت: دولت سئول قابلیت های اطلاعاتی ای در اختیار دارد که با اطمینان بگوید هیچ اتفاق غیرعادی در حال رخ دادن نیست.

یک سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی نیز امروز در پاسخ به این پرسش که آیا کیم جونگ اون در وونسان به سر می برد، گفت چیزی برای تایید کردن ندارد.

بازار داغ شایعات و حدس درباره شرایط جسمانی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از آن به راه افتاد که او در سالروز تولد بنیانگذار کره شمالی در 15 آوریل شرکت نکرد و از آن زمان هم در انظار عمومی ظاهر نشده است.

رسانه های کره جنوبی در روزهای گذشته گزارش دادند که کیم تحت جراحی قلب و عروق قرار گرفته یا اینکه برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس از مراسم ها دوری می کند. اخباری هم از ابتلای احتمالی یکی از محافظانش به کرونا حکایت داشت.

رسانه دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) نیز همچنان هیچ تصویر یا گزارشی درباره رهبر این کشور منتشر نکرد.

با این حال این رسانه گزارش هایی درباره ارسال پیام کیم به کارگرانی که در یک تفرجگاه در وونسان کار می کنند، منتشر کرد.

این منطقه همان جایی است که رسانه های کره جنوبی گزارش دادند که محل استقرار احتمالی کیم است.

پیشتر گزارش هایی هم از اعزام یک تیم پزشکی از چین به کره شمالی منتشر شد اما گفته می شود این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که جراحی قلب کیم جونگ اون خوب پیش نرفت و به گفته منابع مطلع، پزشک او حین استنت گذاری قلب دستش به شدت لرزیده است و او دوران سختی را می گذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1270

به "غیبت کیم جونگ اون، سکوت کره شمالی و احتیاط به خرج دادن کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت کیم جونگ اون، سکوت کره شمالی و احتیاط به خرج دادن کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید