قیمت یک متر آپارتمان در تهران ، مسکن نسبت به سال گذشته 44.3 درصد گران شد

به گزارش تفطن، نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در پاییز 1398 منتشر شد.

قیمت یک متر آپارتمان در تهران ، مسکن نسبت به سال گذشته 44.3 درصد گران شد

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، براساس نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران، میانگین قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 187330 هزار ریال با میانگین مساحت 245 مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل 0,4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 86.3 درصد افزایش داشته است.

طبق گزارش مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران طی فصل پاییز سال جاری 136047 هزار ریال با میانگین مساحت 38 مترمربع و متوسط عمر بنای 11 سال بوده که نسبت به فصل قبل 1.8 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 44.3 درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی نیز در شهر تهران 187330 هزار ریال با میانگین مساحت 245 مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل 0,4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 86.36 درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، با توجه به این که کاهش یا افزایش تعداد معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت در سطح کل شهر می گردد، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می گردد، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را معین کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1016

به "قیمت یک متر آپارتمان در تهران ، مسکن نسبت به سال گذشته 44.3 درصد گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت یک متر آپارتمان در تهران ، مسکن نسبت به سال گذشته 44.3 درصد گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید