مذاکره و راه چاره سیاسی بهترین راستا برای حل درگیری های قره باغ است

به گزارش تفطن، تهران (پانا)- رییس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی( IPU ) مجلس گفت وگو و راهکار سیاسی را بهترین جهت برای حل درگیری های قره باغ دانست و گفت تهاجم و مداخله کشورهای ثالث راهکار خوبی برای حل و فصل مسأله نیست.

مذاکره و راه چاره سیاسی بهترین راستا برای حل درگیری های قره باغ است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خانه ملت، احمد نادری با هوانس هوانسیان رییس گروه پارلمانی اتحادیه بین المجالس ارمنستان و نایب رییس مجلس این کشور گفت وگو و گفتگو کرد.

نادری با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و همسایگی میان دو کشور گفت: تقویت و تحکیم مراودات در بخش های مختلف به ویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین یاری فراوانی به گسترش روابط نموده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با ابراز گرانی از درگیری میان دو همسایه جمهوری اسلامی ایران؛ جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، توضیح داد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه معین و روشن است؛ سیاست ما احترام به حق تمامیت ارضی کشورها و گفت وگو برای حل و فصل اختلافات بر اساس اصل همزیستی است.

وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی نگران تشدید درگیری ها و تلفات و کشته شدن افراد به ویژه افراد غیر نظامی در دو کشور همسایه است.

نادری در ادامه بر ضرورت خویشتنداری دو طرف و برقراری گفت وگو تأکید و اظهار کرد: مردم ما نگران افزایش تنش و درگیری هستند، از این رو از طرف مردم و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می کنیم دو طرف جهت جلوگیری از افزایش شمار جانباختگان و تبعات ناشی از آن در منطقه، نهایت کوشش خود را برای توقف درگیری به کار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اعلام حمایت از تقویت مناسبات پارلمانی فیمابین اعلام نمود که می توان مسأله قره باغ را به وسیله ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی از جمله IPU و یا سایر سازمان های مرتبط حل و فصل کرد و اضافه نمود: در این شرایط حساس، بهترین گزینه راه چاره سیاسی و دیپلماتیک برای حل و فصل این اختلاف بوده و تهاجم و مداخله کشورهای ثالث راه چاره خوبی نیست.

رییس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی( IPU ) در سرانجام اعلام نمود: هر چه سریعتر، دو کشور با بهره برداری از تمامی ظرفیت های منطقه ای و بین المللی به درگیری سرانجام داده و به برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه یاری نمایند.

ایران در زمینه صلح و امنیت، نقش محوری در منطقه ایفا می نماید

هوانس هوانسیان رئیس گروه پارلمانی اتحادیه بین المجالس مجلس ارمنستان نیز با قدردانی از کوشش های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قابل احترام برای ارمنستان تاکید نمود.

نایب رییس مجلس ارمنستان همچنین گفت: ایران در زمینه صلح و امنیت، نقش محوری در منطقه ایفا می نماید و ما از پیشنهاد آتش بس در منطقه درگیری و بهره برداری از ظرفیت های ایران استقبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1516

به "مذاکره و راه چاره سیاسی بهترین راستا برای حل درگیری های قره باغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره و راه چاره سیاسی بهترین راستا برای حل درگیری های قره باغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید