مرکل: هنوز در اواسط بحران کرونا قرار داریم، در مسئله جانشینی ام دخالت نمی کنم

به گزارش تفطن، صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه کشورش همچنان در وسط پاندمی کرونا واقع شده است از شهروندان خواست همچنان به قواعد کرونایی پایبند باشند.

مرکل: هنوز در اواسط بحران کرونا قرار داریم، در مسئله جانشینی ام دخالت نمی کنم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز گذشته در نشستی در کابینه دولت ایالتی نودراین- وست فالن با حضور آرمین لاشت، نخست وزیر این ایالت شرکت کرد.

لاشت در این نشست اعلام رد که این ایالت و دولت آلمان در برابر چالش بی مثالی قرار دارند. وی از صدر اعظم آلمان برای در پیش دریافت اقدامات واحد و هماهنگ برای حل بحران کرونا قدر دانی کرد.

این مقام آلمانی رکود مالی حاصل از کرونا را شدیدتر از بحران مالی سال های 2008 دانست و گفت: اصل اساسی این است که زمانی که آمار مبتلایان کاهش می یابد محدودیت ها هم کاهش می یابد. اگر آمارها دوباره افزایش یابد روش دیگری باید مد نظر قرار گیرد. ما حالا در مرحله جدیدی از این بیماری همه گیر قرار داریم. ما درباره اقدامات درست برای مقابله با آمار مبتلایان جدید بحث می کنیم.

مرکل هم در این دیدار گفت: ما هنوز در وسط این بحران و بیماری همه گیر قرار داریم و این باید برای همه شهروندان آشکار باشد. وی شرایط فعلی در کشورش (افزایش آمار مبتلایان) را نتیجه بازگشت گردشگر ها از سفر و برگزاری جشن هایی دانست که قواعد فاصله گذاری در آن رعایت نمی شود.

وی بار دیگر از همه شهروندان خواست به قواعد کرونایی پایبند باشند و تاکید کرد که محدودیت های بیشتر در حال حاضر در دستور کار نیست.

مرکل بر لزوم تقویت نهادهای بهداشتی برای اینکه بتوانند در هر شرایطی اوضاع را کنترل کنند تاکید کرد.

صدر اعظم آلمان افزایش کنترل ها و جریمه ها برای نقض محدودیت های کرونایی را از جمله برنامه های دولت برای مهار این بحران دانست. وی سخت گیری بیشتر برای اجرای قوانین فعلی را کافی دانسته و گفت: کسانی که مخالف قواعد قرنطیه هستند دیگران را به خطر می اندازند.

نخست وزیر ایالت نوردراین- وست فالن هم تاکید کرد که اگر آمار مبتلایان جدید همچنان افزایش یابد احتمالا مجددا محدودیت های بیشتر ضرورت دارد. وی افزود: اما این محدودیت ها نباید برای بچه ها و در زمینه های آموزشی اعمال شود.

مرکل همچنین تاکید کرد که نمی خواهد در مسئله جانشینی خود دخالت کند و این را یک تصمیم آزادانه برای حزب دموکرات مسیحی دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1475

به "مرکل: هنوز در اواسط بحران کرونا قرار داریم، در مسئله جانشینی ام دخالت نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: هنوز در اواسط بحران کرونا قرار داریم، در مسئله جانشینی ام دخالت نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید