معاون دفتر سیاسی طالبان: توافق با آمریکا تا خاتمه ماه جاری میلادی به امضا می رسد

به گزارش تفطن، مولوی عبدالسلام حنفی معاون دفتر سیاسی طالبان گفت که توافق با آمریکا تا خاتمه ماه جاری میلادی امضا می شود و پیش از آغاز گفت وگوهای بین الافغانی نیز آمریکا 5هزار زندانی طالبان را آزاد خواهد کرد.

معاون دفتر سیاسی طالبان: توافق با آمریکا تا خاتمه ماه جاری میلادی به امضا می رسد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالسلام حنفی معاون دفتر سیاسی طالبان به نن تکی آسیا گفت که توافق با آمریکایی ها در 29 فوریه (10 اسفند) در دوحه به امضا می رسد.

وی اضافه نمود که در مراسم امضای توافقنامه شماری از کشورهای همسایه افغانستان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل، نمایندگانی از سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا و برخی دیگر کشورها نیز به عنوان شاهد در مراسم حضور خواهند داشت.

حنفی اضافه نمود که پیش از آغاز مذاکرات بین الافغانی، طالبان نیز یک هزار زندانی را آزاد می کند و در مقابل آمریکا و دولت افغانستان نیز 5 هزار زندانی این گروه را آزاد خواهند کرد.

براساس برخی گزارش ها دوره 7روزه کاهش خشونت ها از 22 فوریه آغاز خواهد شد و تا 29 این ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که مذاکرات مستقیم آمریکا و طالبان برای یافتن یک توافق سیاسی از 18 ماه پیش آغاز شد و براساس گزارش رسانه ها، پیش از این دو طرف به روی 4 محور خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، کاهش خشونت ها، عدم استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها و نیز آغاز گفت وگوهای بین الافغانی توافق کردند.

در حالی که پیش از این سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته بود که در توافق با آمریکا موضوع جدیدی وارد نشده اما ارگ ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به دیدار اشرف غنی و مقامات آمریکایی گفت که هیچ یک از بندهای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان بدون شرط نیست و این گروه حاضر به کاهش خشونت شده است.

براساس بیانیه ریاست جمهوری افغانستان، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در دیدار با اشرف غنی گفت: بگذارید طالبان هرچه می گویند، بگویند، از هر جایی که می گویند بگویند، اما واقعیت این است که باید آنها با تروریسم و القاعده وداع گویند و دست از جنگ بردارند. ما حامی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بوده ایم، هستیم و خواهیم بود.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1105

به "معاون دفتر سیاسی طالبان: توافق با آمریکا تا خاتمه ماه جاری میلادی به امضا می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون دفتر سیاسی طالبان: توافق با آمریکا تا خاتمه ماه جاری میلادی به امضا می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید