معاون عبدالله: دنیا به این نتیجه رسیده که امارت طالبان در افغانستان پذیرفتنی نیست

به گزارش تفطن، معاون شورای عالی مصالحه افغانستان خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که احیای امارت طالبان در افغانستان پذیرفتنی نیست.

معاون عبدالله: دنیا به این نتیجه رسیده که امارت طالبان در افغانستان پذیرفتنی نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اسدالله سعادتی معاون شورای عالی مصالحه افغانستان درباره آخرین تحولات فرایند صلح گفت: خروج آمریکا و ناتو از افغانستان به معنی خاتمه همکاری های سیاسی، مالی و امنیتی جهان با افغانستان نیست.

وی تاکید نمود:علایق جهان و دیپلماسی جهانی در حمایت از دستاوردهای 20 ساله افغانستان بوده و اجماع قاطع جهان براین است که دیگر امارت طالبان برای هیچکس قابل قبول نیست.

سعادتی اضافه کرد: جهان همنوا با ما و مردم افغانستان از فرایند صلحی جانبداری می نماید که در آن به حقوق و آزادی های اساسی مردم افغانستان احترام گذاشته گردد.

معاون دوم شورای عالی مصالحه ادامه داد که با وجود آغاز خروج نظامیان خارجی، تعهدات جامعه جهانی در عرصه های مختلف برای حمایت از افغانستان پا برجاست.

وی توضیح داد که چگونگی شرایط افغانستان پس از حضور نظامیان خارجی بیشتر از هر عامل دیگری به موفقیت و پیشرفت فرایند صلح و مصاحبه های ملی مرتبط به این فرایند وابسته است.

پیش از این عنایت الله بابر فرهمند معاون اول شورای عالی مصالحه افغانستان گفته بود که در چند ماه گذشته فرایند صلح شدت و گرمی خود را از دست داده است و به سردی گراییده است.

فرهمند همچنین گفته بود که جامع جهانی در فرایند صلح افغانستان نقش تماشاگر به خود گرفته است و این به نفع آنها نیز نیست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1968

به "معاون عبدالله: دنیا به این نتیجه رسیده که امارت طالبان در افغانستان پذیرفتنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون عبدالله: دنیا به این نتیجه رسیده که امارت طالبان در افغانستان پذیرفتنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید