مقاله: خواص سورنجان چیست؟ (آشنایی با مضرات و خواص گیاه سورنجان)

به گزارش تفطن، شما می توانید این قرص را از عطاری ها و دارخانه های معتبر خریداری کنید. البته متاسفانه این محصول دارای مدل تقلبی نیز بوده که دارای هلوگرام نمی باشد. کپسول سورنجان درد کیور مناسب برای انواع دردهای استخوانی و مفصلی بوده و بسیار تاثیرگذار می باشد. حتما برای مصرف این محصول با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

مقاله: خواص سورنجان چیست؟ (آشنایی با مضرات و خواص گیاه سورنجان)

این گیاه دارویی مفید در نقاط معتدل و مرطوب می روید. پیاز آن در عمق 25 تا 30 سانتیمتر در خاک فرو می رود و در پائیز گل های آن شکفته می شوند. این گیاه بسیار سمی بوده و ماده موثر آن به نام کلشی سین در بیماری های قلب به کار می رود. در طب جدید کلشیسین که ماده عامله سورنجان است، بهترین داروى ضد نقرس شناخته شده و داروهاى اختصاصى که براى معالجه این مرض وجود دارد، تماما از ترکیبات گل، پیاز و بذر سورنجان می باشد. در طب جدید و قدیم هر دو نوع را مضر معده مى دانند و به همین جهت است که ترکیبات سورنجان را با احتیاط مصرف مى نمایند.

در این مطلب به آنالیز خواص و مضرات مصرف گیاه سورنجان (سولنجان هم گفته می گردد) پرداختیم. همچنین قرص سورنجان را که به عنوان یک تسکین دهنده دردهای مفصلی استفاده می گردد را به شما معرفی کردیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

علی رغم گسترده بودن خواص سورنجان، تمام قسمت های این گیاه سمی بوده و شدت سمیت قسمت های مختلف آن به میزان کلشی سین بستگی دارد، لذا مصرف خوراکی گیاه یا پیاز آن اکیدا ممنوع است و باید از داروهای استاندارد تهیه شده که میزان معینی کلشی سین دارد، طبق نظر پزشک استفاده گردد. شایعترین عارضه این گیاه، ناراحتی های معده است که بلافاصله پس از خوردن آن ایجاد می گردد. همچنین در صورت زیاده وری در مصرف سورنجان، احساس تشنگی و سوزش در دهان و گلو، حالت تهوع و استفراغ ایجاد شده و به دنبال آن دردهای شکمی و اسهال آغاز می گردد. در این حالت، کمبود آب بدن ممکن است ایجاد شوک کند. کمترین میزان مصرف گیاه که منجر به مرگ شده 186 گرم به مدت چهار روز بوده است. در هر صورت مصرف خوراکی 7 میلی گرم کلشی سین خالص ممکن است باعث مرگ گردد. همچنین مصرف این گیاه برای زنان باردار، بیماران قلبی، افراد دارای مسائل روده ای، معده ای و افراد ضعیف ممنوع بوده، ضروری است از مصرف کلشی سین بیش از سه روز پیاپی خودداری گردد.

منبع مقاله: خواص سورنجان چیست؟ (آشنایی با مضرات و خواص گیاه سورنجان)

انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2213

به "مقاله: خواص سورنجان چیست؟ (آشنایی با مضرات و خواص گیاه سورنجان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خواص سورنجان چیست؟ (آشنایی با مضرات و خواص گیاه سورنجان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید