مقتدی الصدر خواستار تعلیق مجلس عراق شد

به گزارش تفطن، رهبر جریان الصدر عراق خواستار تعلیق مجلس این کشور تا اطلاع ثانوی شد.

مقتدی الصدر خواستار تعلیق مجلس عراق شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر عراق طی بیانیه ای خواستار تعلیق مجلس این کشور تا اطلاع ثانوی شد.

او از کنندگان ائتلاف متبوع خود (ائتلاف سائرون) خواست فعالیت های خود در مجلس را تا زمان ارائه برنامه از سوی دولت تعلیق کنند و در جلسات مجلس شرکت نکنند.

مقتدی الصدر در این بیانیه که بعد از ظهر (جمعه) با دست خط خود منتشر شده است، کنندگان ائتلاف سائرون را خطاب قرار داد و گفت: مشارکت را فورا و بدون تردید به تعلیق دربیاور. این تنها امید من به تو است.

او در این بیانیه از سایر کنندگان احزاب و جریان های سیاسی خواسته است دست به اقدام مشابه بزنند و فشارها به دولت جهت موافقت با مطالبات معترضان را بیشتر کنند.

رهبر ائتلاف سائرون که 54 کرسی در مجلس عراق (از مجموع 328 کرسی) دارد، گفته است طرح ارائه شده از دولت عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، باید مورد رضایت مردم و مرجعیت عراق واقع شود.

این واکنش و درخواست مقتدی الصدر از کنندگان ائتلاف سائرون در حالی صورت می گیرد که او دو روز پیش و در بحبوحه تظاهرات گفته بود که مصلحت نمی بیند از این تظاهرات حمایت کند و آن را از مردمی بودن به حزبی بودن تبدیل کند.

اعتراضات در عراق از روز سه شنبه در عراق آغاز شده و شرکت کنندگان در این تظاهرات، خواستار اصلاحات، افزایش اشتغال، مبارزه جدی با فساد و بهبود خدمات دولتی هستند.

دولت عراق بعد از دو روز گفت که گفت وگوها با کنندگان معترضان را با هدف بررسی خواسته های مآغاز آن ها آغاز کرده است.

مرجعیت عالی شیعیان عراق نیز امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن حمایت از خواسته های معترضان، از دولت و مجلس خواست به وظایف خود عمل کنند و دست به اصطلاحات واقعی و جدی بزنند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 671

به "مقتدی الصدر خواستار تعلیق مجلس عراق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدی الصدر خواستار تعلیق مجلس عراق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید