موسوی: هیأتی 10 نفره از کانادا راهی ایران هستند

به گزارش تفطن، سخنگوی وزارت خارجه گفت: هیأت 10 نفره از کانادا برای رسیدگی به امور قربانیان کانادایی سقوط هواپیمای اوکراینی راهی ایران هستند.

موسوی: هیأتی 10 نفره از کانادا راهی ایران هستند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد آخرین تحولات مربوط به رسیدگی به سانحه هوایی اخیر گفت: طبق هماهنگی اجرا شده بین وزارت امور خارجه های ایران و کانادا یک هیأت ده نفره کانادایی برای رسیدگی به امور قربانیان کانادایی حادثه تاسف بار سقوط هواپیمای اوکراینی راهی ایران هستند.

موسوی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای تسهیل امور مربوط کشورهایی که اتباع آنها در این حادثه غم انگیز دچار حادثه شده اند دریغ نخواهد کرد و نتایج آنالیزهای فنی هم بر اساس مقررات ایکائو و با مشارکت نمایندگان اوکراین، بوئینگ و با حضور متخصصان ناظر از سایر کشورهای خسارت دیده پس از تکمیل به طور شفاف به اطلاع عموم خواهد رسید.

سخنگوی وزارت خارجه پیش از این هم در واکنش به فضاسازی های مشکوکی که در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی توسط منابع غربی ایجاد شده، گفته بود: جمهوری اسلامی ایران تحقیقات در مورد علت سقوط این هواپیما را طبق استانداردهای بین المللی و ضوابط ایکائو شروع نموده و از کشور اوکراین به عنوان صاحب هواپیما و کمپانی بوئینگ به عنوان سازنده هواپیما برای مشارکت در تحقیقات دعوت به عمل آورده و از حضور کارشناسان کشورهایی که اتباع آنها در این سانحه دلخراش جان خود را از دست داده اند استقبال نموده و از نخست وزیر کانادا و هر دولتی که اطلاعاتی در این خصوص دارد درخواست می کند این اطلاعات را در اختیار کمیته آنالیز سانحه مزبور در ایران قرار دهد.

صبح دیروز پنجشنبه 19 دی ماه نیز ظریف و همتای کانادایی خود در این باره مصاحبه کردند.

یک فروند بوئینگ 737 متعلق به خطوط هوایی اوکراین صبح چهارشنبه 18 دی ماه که از تهران راهی کی یف بود در نزدیکی تهران سقوط کرد و همه 176 سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.

منبع: خبر فوری
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1182

به "موسوی: هیأتی 10 نفره از کانادا راهی ایران هستند" امتیاز دهید

1 کاربر به "موسوی: هیأتی 10 نفره از کانادا راهی ایران هستند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: هیأتی 10 نفره از کانادا راهی ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید