مکرون: خودم مسئولیت اصلاحات سیاسی در لبنان را بر عهده می گیرم

به گزارش تفطن، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با تعین ضرب الأجل برای اصلاحات سیاسی به مقامات لبنانی اظهار داشت که اگر تا ماه سپتامبر (شهریور) اصلاحات انجام نشود خودش مسئولیت این اصلاحات را بر عهده خواهد گرفت.

مکرون: خودم مسئولیت اصلاحات سیاسی در لبنان را بر عهده می گیرم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا مکرون روز پنجشنبه 16 مرداد برای بازدید از بیروت وارد لبنان شده بود، مکرون گفت: اول سپتامبر (11 شهریور) باز می گردم و اگر تا آن موقع آنها از پس از این کار بر نیامدند، من مسئولیت اصلاحات سیاسی را خود بر عهده خواهم گرفت.

رئیس جمهور فرانسه ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده در بندر بیروت با مردم لبنان اعلام همبستگی و تاکید کرد که کمک ها در اختیار مردم خواهد بود و در اختیار مفسدان قرار نمی گیرد و لبنان آزاد بار دیگر بر خواهد خاست.

او افزود: لبنان نیازمند تغییر و ساختار سیاسی جدید است و پاریس ملزومات غذایی و بازسازی منازل و کمک های درمانی و پزشکی را در اختیار لبنان قرار خواهد داد.

رئیس جمهوری فرانسه شرح داد که از عصر روز پنجشنبه ابتکار عمل سیاسی جدیدی شروع خواهد شد و حکومت مفسدان به انتها رسیده و این انفجار شروع یک دوره جدید براساس اصلاحات و تغییر نظام و انتها دادن به گسست ها است.

وی اضافه کرد که کمک های بین المللی تحت نظارت سازمان ملل متحد و بطور مستقیم در اختیار مردم و سازمان های غیر دولتی قرار داده می شود.

مکرون در پاسخ به شعارهای مردم لبنان مبنی بر انقلاب، انقلاب گفت: من به اینجا برای حمایت از نظام یا حکومت یا دولت خاصی نیامدم بلکه من اینجا برای حمایت از مردم لبنان هستم.

  • مکرون از بیروت ویران شده دیدار می کند | مردم: به رهبران فاسد کمک نکنید

عصر سه شنبه 14 مرداد در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، 137نفر کشته و بیش از 4 هزار نفر زخمی شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1456

به "مکرون: خودم مسئولیت اصلاحات سیاسی در لبنان را بر عهده می گیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: خودم مسئولیت اصلاحات سیاسی در لبنان را بر عهده می گیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید