نهادهای امنیتی و دولتی افغانستان در انتخابات آتی مداخله نکنند

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از افق، هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری گفت: اشرف غنی با صدور فرمانی از تمام نهادهای دولتی خواسته‌است تا در روند انتخابات مداخله نکنند.

نهادهای امنیتی و دولتی افغانستان در انتخابات آتی مداخله نکنند

در این فرمان رئیس جمهوری افغانستان از تمام اداره‌های دولتی، نهادهای امنیتی، اعضای شورای ملی و اعضای دیوان عالی این کشور خواسته است تا از مداخله در روند انتخابات خودداری کنند.

غنی همچنین تاکید کرد که نیروهای امنیتی حق ندارند خودسرانه در مراکز رای‌دهی و شمارش آرا وارد شوند. همچنین مطابق این فرمان استفاده از اسلحه در مراکز رای‌دهی و شمارش آرا حتی برای نیروهای امنیتی افغانستان نیز ممنوع است.

ریاست جمهوری افغانستان همچنین گفت که محافظان مقام‌های دولتی نباید در مراکز انتخاباتی حضور مسلحانه داشته باشند. همچنین در این فرمان از تمام‌ مقام‌ها و مسئولان خواسته شده تا از امکانات دولتی به نفع کسی در روند انتخابات استفاده نشود.

چخانسوری در این نشست گفت، دیدار رئیس جمهوری با سران احزاب سیاسی این کشور به منظور مشورت با این احزاب برای برای بهتر برگزار شدن انتخابات، روند صلح و اصلاحات در نهادهای دولتی افغانستان بوده است.

این درحالی است که نگرانی‌ها نسبت به عدم برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان شدت یافته است اما اشرف غنی به مردم این کشور اطمینان داد که انتخابات پارلمانی در وقت معین و در تاریخ 28 مهر سال جاری برگزار خواهد شد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 161

به "نهادهای امنیتی و دولتی افغانستان در انتخابات آتی مداخله نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهادهای امنیتی و دولتی افغانستان در انتخابات آتی مداخله نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید