واشنگتن: پیشنهادهای جایگزینی را به ترکیه برای لغو تحریم ها ارائه دادیم

به گزارش تفطن، معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای گفت که واشنگتن پیشنهادهای جایگزینی را به ترکیه برای لغو تحریم ها به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه ارائه داده است.

واشنگتن: پیشنهادهای جایگزینی را به ترکیه برای لغو تحریم ها ارائه دادیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه خبر داد که آمریکا جایگزین هایی را به ترکیه در راستای لغو تحریم های اعمال شده بر این کشور به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه ارائه داده است.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان ترک، گفت: ما جایگزین هایی را به ترکیه پیشنهاد داده ایم. آنها اگر بخواهند از زیر این تحریم ها خارج شوند دقیقا می دانند چه کاری انجام دهند. امیدوارم که بتوانیم راهی به جلو پیدا کنیم.

اظهارات شرمن در حالی مطرح می شود که وی چند روز پیش به آنکارا سفر کرده بود تا نخستین مقام دولت بایدن باشد که به ترکیه سفر می کند.

واشنگتن در دسامبر 2020 ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 تحریم کرد. این کشور همچنین در سال 2019 توسط پنتاگون از برنامه جنگنده های نسل پنجمی اف-35 کنار گذاشته شد.

شرمن در ادامه مصاحبه تلویزیونی خود خطاب به دولت ترکیه گفت: آنکارا به خوبی از گام هایی که نیاز است تا اتخاذ شود، آگاه است. ما درباره گام هایی که آنها باید اتخاذ کنند صحبت کردیم و این تصمیمی برای ترکیه است که این گام ها را اتخاذ کند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که یک مقام ترکیه ای به پایگاه خبری میدل ایست آی خبر داده بود که شرمن در سفر به آنکارا هیچ پیشنهادی را مطرح نکرده است.

وی گفت: آنها همچنان از ترکیه می خواهند که سامانه های اس-400 را به خارج از کشور منتقل کرده یا آنکه آن را برگردانند.

چند مقام ترکیه ای در گذشته گفته اند که آنکارا به فکر عدم استفاده از اس-400 نبوده و این قراردادی است که اجرا شده و راه بازگشتی ندارد. اگر چه ترکیه با هدف جلوگیری از تشدید تنش با واشنگتن، هنوز سامانه اس-400 را به طور کامل فعال نکرده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1965

به "واشنگتن: پیشنهادهای جایگزینی را به ترکیه برای لغو تحریم ها ارائه دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: پیشنهادهای جایگزینی را به ترکیه برای لغو تحریم ها ارائه دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید