واکسیناسیون تا چه میزان درصد ابتلا به کرونا را کاهش می دهد؟

به گزارش تفطن، اینکه واکسن تا چه میزان می تواند در برابر ویروس کرونا ایمنی ایجاد کند از سوالات رایجی است که در این مطلب به آن پاسخ داده شده است.

واکسیناسیون تا چه میزان درصد ابتلا به کرونا را کاهش می دهد؟

به گزارش خبرنگار به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس یک نامه تحقیقاتی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، واکسیناسیون به طور چشمگیری باعث کاهش موارد ابتلا به کووید-19 در کارکنان بیمارستان بچه ها St. Jude در مقایسه با همسالان واکسینه نشده آن ها شده است.

این مطالعه از اولین مطالعاتی است که ارتباط بین واکسیناسیون کووید-19 و عفونت های بدون علامت را نشان می دهد. داده های آزمایش بالینی نشان می دهد دریافت دو دوز از واکسن کرونا باعث کاهش بیماری همراه با علائم، بستری در بیمارستان و مرگ می گردد.

دکتر دیگو هیجانو از پزشکان این بیمارستان در این باره گفت: در حالی که تحقیقات بیشتری ضروری است، با جلوگیری از عفونت به ویژه در افرادی که هیچ علائمی ندارند، احتمال زیادی وجود دارد که واکسیناسیون، درصد انتقال ویروس کرونا را کاهش دهد.

این مطالعه شامل 5217 کارمند بیمارستان است که از 17 دسامبر سال 2020 تا 20 مارس 2021 تحت دستورالعمل های واکسیناسیون استان تنسی واجد شرایط بودند. بیش از 58 ٪ از کارکنان در آن دوره واکسینه شدند. بیشتر کارگران هر دو دوز را دریافت کردند.

به طور کلی واکسیناسیون خطر ابتلا به عفونت بدون علامت و همراه با علائم را در کارکنان واکسینه شده در مقایسه با همکاران واکسینه نشده آن ها 79 ٪ کاهش می دهد. تجزیه و تحلیل عفونت های بدون علامت به تنهایی نشان داد که واکسیناسیون، تا 72 ٪ خطر ابتلا را کاهش می دهد.

ایمنی در کارکنانی که دو دوز را دریافت کردند حتی بیشتر بود. کارکنان واکسینه شده 96 ٪ کمتر از کارگران واکسینه نشده به بیماری کووید-19 مبتلا شدند. وقتی محققان تنها عفونت های بدون علامت را آنالیز کردند، متوجه کاهش 90 درصدی خطر ابتلا پس از واکسیناسیون شدند.

در طول مطالعه، 236 نفر از 5 هزار و 217 کارمند شرکت کننده در تحقیق، کرونامثبت بودند. آن ها شامل 185 کارمند واکسینه نشده و 51 نفر از 3 هزار 52 کارگری بودند که حداقل یک دوز واکسن دریافت کردند.

تقریبا نیمی از موارد مثبت یعنی 108 مورد، هنگام آزمایش هیچ علامتی گزارش نکردند. این موارد بدون علامت شامل 20 کارمندی بود که یک دوز واکسن دریافت نموده بودند و سه نفر دیگر در طی هفت روز پس از دریافت دوز دوم آزمایش مثبت داشتند. نتایج یادآور بسیاری از موارد پنهان در جمعیت است که مهار ویروس را به یک چالش عظیم تبدیل می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2073

به "واکسیناسیون تا چه میزان درصد ابتلا به کرونا را کاهش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون تا چه میزان درصد ابتلا به کرونا را کاهش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید