واکنش جان کری به اظهارات ترامپ

به گزارش تفطن، سخنگوی وزیر امور خارجه پیشین آمریکا به اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره مذاکرات جان کری با ایران واکنش نشان داد.

واکنش جان کری به اظهارات ترامپ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی ان ان، سخنگوی جان کری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، بیان کرد: هر چیزی که رئیس جمهور ترامپ امروز گفت، صرفاً غلط است؛ ختم ماجرا.

این سخنگو ادامه داد: او درباره واقعیت ها اشتباه می نماید، درباره قانون اشتباه می نماید و متأسفانه درباره نحوه استفاده از دیپلماسی برای امن نگه داشتن آمریکا نیز در اشتباه بوده است.

سخنگوی وزیر امور خارجه پیشین آمریکا توضیح داد: کری به مذاکره بر سر یک توافق هسته ای یاری کرد که برای حل یک مشکل سخت، کارآمد بود. دنیا در آن موقع از آن حمایت کرد و اکنون هم از آن حمایت می نماید.

او گفت: ما امید داشتیم که رئیس جمهور به جای حمله به پیشینیان خود با اهداف نمایشی، روی حل مسائل سیاست خارجی آمریکا متمرکز گردد.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این مدعی شد، جان کری باید به دلیل نقض قانون لوگان و ارتباط و گفت وگو با ایران مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. قانون لوگان جزو قوانین فدرال ایالات متحده است که بر اساس آن مذاکره افراد غیرمجاز با دولت هایی که با آمریکا دچار مناقشه هستند، جرم تلقی می گردد.

ترامپ در اظهارات اخیر خود ضمن تأکید بر نقض قانون لوگان توسط کری، ادعا نموده است: او با ایران صحبت می نماید و نموده است. او ملاقات ها و تماس های تلفنی زیادی داشته و به آن ها می گوید که چه کار نمایند. این نقض کامل قانون لوگان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 379

به "واکنش جان کری به اظهارات ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش جان کری به اظهارات ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید